سایز متن   /

کوردپاریز/ نیروهای امنیتی ترکیه در اقدامی مشترک با دایره مبارزه با ترور پلیس ترکیه عملیات گسترده‌یی برای جمع‌آوری و پلمپ منابع مالی پ‌ک‌ک در داخل ترکیه انجام دادند. این عملیات که در ۵ استان ترکیه به صورت همزمان آغاز شد بیشتر انجمن‌ها و نهادهای وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها را که عنوان شده بود وظیفه تامین منابع مالی پ‌ک‌ک را در دستور کار قرار داده اند؛ به عنوان هدف اصلی این عملیات به مرحله‌ی اجرا درآمد.

در این عملیات که در ۲۸ منطقه استانبول و ۴ استان دیگر صورت گرفته است ۴۶ نفر دستگیر شده‌اند که در میان آنها، مسؤلان عالی‌رتبه‌ی حزب دموکراتیک خلق‌ها در مناطق بشیکتاش، شیشلی، ایوب، بیلیک دوزو نیز به چشم می‌خورند. همچنین در میان دستگیر شدگان (عایشه کاراداغ) عضو حزب مناطق دموکرات و شهردار سابق ماردین و (هیجران اورون) از سردبیران روزنامه Ozgur-Gundem نیز حضور دارند.

انجمن‌هایی که در این عملیات هدف قرار داده شده بود تامین منابع مالی پ‌ک‌ک در کوه قندیل و اروپا را بر عهده داشتند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده روسای مشترک حزب دموکراتیک خلق‌ها در منطقه ایوب از استان استانبول، به همراه کمیته ۱۱ نفره مسئولیت تامین منابع مالی پ‌ک‌ک را بر عهده داشته‌اند که در هر کدام از فعالیت‌های خود برای جمع آوری پول برای کمک به کوه قندیل ۱ میلیون لیر ترکیه جمع آوری و به کوه قندیل فرستاده‌اند.

منبع: روزنامه آکشام ترکیه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی