سایز متن   /

اختلافات بین نیروهای امنیتی ترکیه و حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در ماه جولای بار دیگر شعله ور شد. این بحران از یکشنبه گذشته تشدید شده است. در دو حمله تروریستی اعضای پ ک ک علیه نیروهای امنیتی ترکیه ۲۹ سرباز و پلیس ترک کشته شدند. ارتش ترکیه با بمباران مواضع پ ک ک در شمال عراق به این مسئله واکنش نشان داده و نیروهای ویژه را به مرزها اعزام کرد.

سم ازمیر، رئیس سبزها در آلمان وضعیت در ترکیه را مشابه حالت درگیری های داخلی ارزیابی کرده و خواستار فشار بیشتر بر رئیس جمهوری این کشور شد.

کوردپاریز/ ازمیر در گفتگو با روزنامه “دی ولت” گفته: با توجه به تشدید خشونت ها در ترکیه برگزاری نشست برنامه ریزی شده جی بیست در شهر ساحلی آنتالیای ترکیه در نوامبر را رد کرده و گفت: ما باید روی رجب طیب اردوغان تاثیر بگذاریم. با توجه به تصاویر شهر جیزره در ترکیه چگونه نشست جی بیست در ماه نوامبر در آنتالیا باید برگزار شود. ما نمی توانیم به راحتی زیر درخت های خرما در کنار هم بنشینیم در حالیکه در سایر نقاط این کشور شعله های آتش فوران می کند. دولت آلمان نیز باید در چهار چوب ظرفیت های خود در راستای یک روند صلح در ترکیه کار کند. ازمیر خواستار پایان خشونت ها در این کشور شد. وی تاکید کرد که شهر جیزره باید سریعا آرام شود و به پزشکان و کمک های بشر دوستانه دسترسی پیدا کند. همه سلاح ها باید سریعا کنار گذاشته شده و مذاکرات دوباره از سر گرفته شود.

فعالان حقوق بشر اروپایی درباره اقدامات خشونت آمیز سازمان ها در این شهر با اکثریت کردنشین در جنوب شرقی ترکیه ابراز نگرانی می کنند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور ترکیه، اخیراً در اثر درگیری های بین نیروهای امنیتی ترکیه و اعضای خشونت‌طلب پ‌ک‌ک در شهر “جیزره” ۷ عضو این گروه  و یک غیر نظامی جان خود را از دست داده اند. یک حزب طرفدار کردها شمار غیر نظامیان کشته شده در این درگیری ها را ۲۱ نفر ارزیابی کرده است.

دولت ترکیه در شهر جیزره حدود یک هفته است که حکومت نظامی برقرار کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی