سایز متن   /

 در تداوم حضور گسترده روسیه در خاورمیانه، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که به منظور حمایت از اقلیم کُردستان در مقابل گروه دولت اسلامی این کشور اسلحه و تجهیزات نظامی به اقلیم ارسال خواهد کرد.
به گزارش کوردپاریزبه نقل از خبرگزاری “Sputnik” ، سرگی لاوروف در یک کنفرانس خبری در نیویورک با اعلام حمایت نظامی از اقلیم تصریح کرده که تسلیحات ارسالی از طریق بغدا و با تایید مقامات عراقی به اقلیم کُردستان ارسال خواهند بود. وی هیچ اشاره ای به نوع و میزان این تسلیحات نکرده است.
لاوروف در ادامه افزده که به تازگی کُردها نیز به مرکز عملیات علیه داعش در بغداد ملحق شده اند. هریک از کشورهای ایران، روسیه، عراق و سوریه در این مرکز مشارکت دارند.
سخنان لاوروف درحالی است که نخست وزیر عراق امروز اعلام کرده بود که هیچ مرکز عملیات مشترکی با روسیه برای مبارزه با داعش در بغداد وجود ندارد.
در صورت ارسال تسلیحات روسی به اقلیم کُردستان، این اولین باری خواهد بود که روسیه به نیروهای پیشمرگه برای مقابله با داعش کمک نظامی خواهد کرد. پیش از این هریک از کشورهای آمریکا، آلمان و کانادا نیز با تایید مقامات بغداد محموله های اسلحه و تجهیزات نظامی را برای نیروهای پیشمرگه ارسال کرده بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی