سایز متن   /

تلویزیون فاکس نیوز در گزارشی فاش ساخت تعداد ۳۰ خودروی حفاظت شده در برابر مین و سلاحهای نیمه سنگین که آمریکا تحویل نیروهای پیشمرگه کوردستان داده نه تنها در برابر مین ها و سلاحهای نیمه سنگین داعش ایمن نمی باشند بلکه استفاده از این خودرها بسیار خطرناک و نوعی خودکشی است.
کوردپاریز/ سال گذشته ایالات متحده آمریکا ۲۵۰ خودروی محافظت شده در برابر مین یا MRAP  را تحویل عراق داد و از این تعداد ۲۵ دستگاه آن برای نیروهای پیشمرگه اقلیم کوردستان ارسال شد. این خودروها توسط صفحات فلزی خاص و مقاوم در برابر مین و سلاحهای نیمه سنگین مانند آرپی جی محافظت شده اند. اما شبکه فاکس نیوز عسکهایی از این خودروها تهیه کرده است که نشان می دهد خودروهای مزبور فاقد حفاظ هستند بنابر این استفاده ازآنها می تواند جان نیروهای پیشمرگه را به خطر بیاندازد.
فیل هودیکورت، عضو سابق نیروهای ویژه آمریکا در عراق به فاکس نیوز گفت: این خودروها به

«RPG magnet» معروف هستند و در برابر سلاحهایی مانند RPG 29  مقاوم هستند اما خودروهایی که به اقلیم کوردستان ارسال شده و فاقد صفحات ایمنی هستند، استفاده از آنها بسیار خطرناک است.
این رسانه با بررسی عکسهای گرفته شده از ۳۰ خودروی نظامی که به اقلیم کوردستان ارسال شده به این نتیجه می‌رسیم که این خودروها در مقایسه با نمونه‌های اصلی فاقد حفاظ امنیتی هستند. فیل هودیکورت هشدار داد این خودروها در صورتی که صفحات مزبور را نداشته باشند در مقابل سلاحهایی مانند آر پی جی بسیار آسیب پذیرند و با توجه به این که در کشور عراق سلاحهای آر پی جی به وفور یافت می شود و داعش از این سلاح در تعداد فراوان در اختیار دارد، استفاده از این خودروها توسط نیروی پیشمرگه کوردستان خطرناک می باشد زیرا گلولهRPG 29   می‌تواند این خودروها را در صورت نداشتن صفحات ایمنی مزبور به آسانی بشکافد.
مقامات وزارت خارجه آمریکا در توضیح علت ارسال خودروهای نا ایمن به عراق گفته اند این تجهیزات تحت عنوان تجهیزات استفاده شده و دست دوم به عراق و اقلیم کوردستان ارسال شده است و تکنولوژی این صفحات در اختیار هیچ کدام از متحدان آمریکا قرار نمی گیرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی