سایز متن   /

ویصل اراوغلو وزیر مسائل آب و جنگلداری ترکیه در خصوص وضعیت اخیر این کشور و خشونت‌های صورت گرفته در مناطق جنوب شرق و شرق گفته: ما تنها با پ‌ک‌ک نمی‌جنگیم؛ بلکه با تمام حامیان خارجی این گروه در حال مبارزه هستیم.

کوردپاریز/ اراوغلو در ادامه صحبت‌هایش گفته: کشور های خارجی از اقدامات پ‌ک‌ک در ترکیه حمایت می‌کنند و برخی کشورها برای پ‌ک‌ک سلاح های ویژه‌یی ارسال می‌کنند. ما تنها با پ‌ک‌ک نمی‌جنگیم؛ بلکه با تمام حامیان خارجی این گروه در حال مبارزه هستیم. در واقع مشکلات ترکیه از ۳۰۰ سال قبل یعنی بعد از (پیمان کارلویتز) آغاز شده و تا الان نیز ادامه دارد. چون تمام دشمنان ترکیه در اندیشه تجزیه این کشور برآمدند. این همان مسئله نابودی ملت ترکیه بود که بعدها در قرن نوزدهم با مسئله (شارک) تجزیه، نابودی و جدا کردن ملت ترکیه از یکدیگر پیگیری شد. در واقع پ‌ک‌ک زاده همین تفکر است و همان‌هایی از این گروه تروریستی حمایت می‌کنند که پیمان کارلویتز و مسئله شارک را به وجود آوردند. بسیاری از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی در حال آموزش پ‌ک‌ک هستند. این گروه تماماً یک ابزار است.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه تمام مواضع جاسوسی پ‌ک‌ک در کوه قندیل را شناسایی کرده‌اند. همه باید بدانند که پ‌ک‌ک دشمن تمام ترکیه است. بزرگترین دشمن کردهای ترکیه در شرق و جنوب شرق ترکیه نیز پ‌ک‌ک است. بنابراین این گروه به طور قطع باید نابود شود. دولت ترکیه نیز در تلاش برای این کار است. یک کارخانه اسلحه‌سازی در آلمان برای این گروه سلاح های مخصوص تولید می‌کند. این سلاح ها تنها برای پ‌ک‌ک ارسال می‌شود. در بسیاری از کشورهای غربی اعضای پ‌ک‌ک در حال آموزش دیدن هستند.

منبع: خبرگزاری اخلاص

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی