سایز متن   /

یک مسؤل عالی‌رتبه‌ی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) دلیل حضور نیافتن در کنگره ملی کردستان که به کنگره پ‌ک‌ک مشهور است را قبول نداشتن اصول و افکار این گروه بیان کرده است.

کوردپاریز/ احمد کانی مسؤل روابط خارجی این حزب در گفتگویی که با بخش کوردی صدای آمریکا داشته گفته که پارتی به این کنگره دعوت نشده و می‌بایست تمامی احزاب و گروه‌ها دعوت می‌شدند.

کانی اظهار بی‌اطلاعی می‌کند از اینکه به این کنگره دعوت نشده‌اند، اما گفته اگر هم دعوت می‌شدند در همچنین کنگره‌یی حضور نمی‌یافتند و دلیل آن هم اینست که این کنگره فقط اسمش کنگره ملی است و مجری ومدیر آن پ‌ک‌ک است و سعی می‌کند در با اسامی مختلف و گردهمایی‌هایی از این گونه، اشخاص سیاسی و فعالین حوزه‌های مختلف را گرد هم آورد و افکار و مبانی خود را تحمیل کند. لذا این کنگره را نمی‌توان کنگره ملی نامید.

در مقابل این اظهارات کانی، پ‌ک‌ک هم مدعی شده که این حزب به کنگره دعوت شده و مدارک آن نیز موجود است.

گفتنی است این کنگره روز جمعه ۳ مهرماه شروع بکار کرد و به مدت ۳ روز هم به طول انجامید که نتیجه‌ی آن حذف رئیس قبلی این کنگره به خاطر انتقاد از پ‌ک‌ک و برگزار نشدن این کنگره در اربیل که مسبب اصلی آن هم پ‌ک‌ک بود؛ حدف شد.

طاهر کمالی زاده رئیس سابق این کنگره که تمامی امور آن توسط پ‌ک‌ک تعیین شده و حتی رؤسای آن نیز توسط این گروه منصوب می‌شوند، بخاطر مخالفت و انتقاد از این گروه برکنار شد. پارتی و بسیاری از احزاب و گروه‌های دیگر هم بخاطر اینکه این موضوع برایشان روش شده که پ‌ک‌ک درصدد است با سوءاستفاده از نام کنگره ملی، به اجرای برنامه‌های گروهی خود بپردازد و لذا با تمام روش‌ها افکار و مبانی ایدئولوژی خود را که همان افکار و سخنان اوجالان است را به دیگران تحمیل می‌کند و لذا خیلی‌ها حاضر به شرکت در همچنین کنگره‌یی نیستند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی