سایز متن   /

احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که در جریان سفر خود به نیویورک برای شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در جمع روزنامه نگاران ترک سخن می گفت، یک بار دیگر بر خواست کشورش مبنی بر ایجاد منطقۀ امن در شمال سوریه تأکید کرد.

کوردپاریز/ داود اوغلو با اشاره به اینکه پیشتر داعش حملات خود را در نزدیکی مرز ترکیه شدت بخشیده بود، اما اینک عقب نشینی کرده، گفت: «تنها راه برای ایجاد منطقۀ امن تجهیز ارتش آزاد سوریه (FSA) و معارضان میانه رو است». وی افزود اینک هنگام آن فرا رسیده است تا داعش را هر چه بیشتر به سمت جنوب عقب نشاند. ما نمی خواهیم داعش یا حکومت فعلی سوریه را در مرز های خود ببینیم. نه کرد های سوری و نه کرد های عراقی تهدیدی برای ترکیه به شمار نمی آیند، اما شاخه های مختلف حزب کارگران کردستان (PKK) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) که دست در دست دولت سوریه دارند، از نظر ترکیه تهدید هستند.»

داود اوغلو در اشاره به اظهارات یک مقام آمریکایی که گفته بود واشنگتن یگان های مدافع خلق ـ شاخه نظامی پ‌ک‌ک در شمال سوریه (YPG) و زیرمجموعه PYD را سازمانی تروریستی به شمار نمی آورد، گفت آنکارا PYD را همان گونه می بیند که PKK را. ما انتظار داریم ایالات متحده موضع اصولی تری در این باره اتخاذ کند. النصره نیز علیه داعش می جنگد. آیا این واقعیت به النصره مشروعیت می دهد؟ به همین شیوه، نبرد علیه داعش به PYD مشروعیتی نمی دهد.

منبع: حریت ترکی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی