سایز متن   /

تصمیم ایالات متحده مبنی بر تجهیز بی واسطۀ شاخه نظامی سوری پ‌ک‌ک (YPG) که پس از طرح نقشۀ کنترل مجدد منطقۀ جرابلس گرفته شده است، در چند روز آینده اجرایی خواهد شد. حکومت ترکیه نیز از این تصمیم ناراضی است و مراتب نارضایتی خود را ابراز کرده است. ایالات متحده متعهد شده است که به منظور مقابله با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به طور مستقیم اسلحه و مهمات در اختیار شاخه نظامی سوری پ‌ک‌ک (YPG) قرار دهد.
بر اساس اطلاعات واصله قرار است آمریکا در گام اول مقدار ۱۰۰ تن اسلحه و مهمات مستقیماً در اختیار اعضای  YPG قرار دهد، تا به این واسطه بتوانند به منظور کنترل منطقۀ جرابلس با داعش وارد نبرد شوند.
این گروه با پشتیبانی هواپیماهای جنگی نیروهای ائتلاف، عملیات آزاد سازی منطقۀ جرابس را آغاز کرده‌اند و آمریکا نیز از نظر نظامی و تسلیحاتی از این عملیات حمایت می‌کند. حمایت آمریکا عبارت است از تأمین اسلحه و مهمات برای شاخه نظامی سوری پ‌ک‌ک (YPG) و حملات هوایی به مواضع داعش.
آمریکا طی ماه‌های گذشته به این حمایت‌های تسلیحاتی و سیاسی خود از این گروه اعتراف کرده است. این درحالیست که پ‌ک‌ک در لیست ترور این کشور و اتحادیه اروپا قرار دارد و بر همگان نیز آشکار است که این گروه همان پ‌‌ک‌ک است با یک نام متفاوت، اما چون در شمال سوریه محافظ منافع آمریکا است، از آن حمایت می‌شود. از اینرو آمریکا گفته تا وقتی که داعش در سوریه وجود داشته باشد، حمایت آنها از ی‌پ‌گ به عنوان بازیگر اصلی در میدان نبرد با داعش در شمال این کشور، ادامه خواهد داشت! به عبارتی دیگر، آمریکا گفته تا بازی داعش در سوریه ادامه داشته باشد؛ آنها نیز از بازیچه‌یی به اسم ی‌پ‌گ استفاده خواهند کرد.

منبع: ANHA

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی