سایز متن   /

صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دمکراتیک ـ پ‌ی‌د ـ (شاخه‌ی سوری پ‌ک‌ک) در ششمین کنگره حزبش در شهر رمیلان سوریه که از روز یکشنبه ۲۹ شهریور شروع و دیروز هم ادامه داشته، گفته که نباید دو نیروی نظامی در یک منطقه وجود داشته باشند.

کوردپاریز/ مسلم در این کنگره باردیگر به عنوان رئیس پ‌ی‌د انتخاب شد. وی در این کنگره با اشاره به نیروی نظامی دیگر احزاب و گروه‌ها به ویژه گروه‌های مسلح وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق، گفته: امکان حضور دو نیروی نظامی در یک منطقه وجود ندارد و این بدان معنی است که مسلم باردیگر تأکید کرده که تنها نیروهای نطامی این حزب موسوم به ی‌پ‌گ باید در این مناطق باشند که به عنوان زیرشاخه‌ی نظامی ه‌پ‌گ (شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در کوهستان) شناخته شده است.

مسلم در ادامه سخنانش هم به این نکته اشاره کرده که خواستار تأسیس سیستمی مشابه حکومت اقلیم کردستان در شمال سوریه هستند. وی در خصوص تجاوز ارتش ترکیه به مرزهای مشترک این کشور با سوریه گفته: اگر ترکیه از مرز عبور کند؛ با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد.

این درحالیست که به عقیده‌ی کارشناسان پ‌ی‌د بخشی از ساختار مرکزی دمشق محسوب می‌شود که تحت کنترل قرار دارد و مدتی پیش هم خود صالح مسلم این جمله را گفته بود که اگر ارتش سوریه باردیگر به مناطق شمالی این کشور برگردد، ی‌پ‌گ به عنوان زیرشاخه و بخشی از آن در منطقه عمل خواهد کرد.

حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) سال ۲۰۰۳ توسط پ‌ک‌ک براساس برنامه‌ی کلی تأسیس شد و در همان روزهای نخست شروع به کار این حزب که در آن زمان در شمال عراق و به ویژه در منطقه مخمور (اردوگاه مهاجران ترکیه در شمال عراق)، چهار تن از اعضای سرکردگی این گروه در یک حادثه مشکوک در جاده مخمور – اربیل، کشته شدند که البته پ‌ک‌ک سرویس اطلاعاتی سوریه را مسؤل آن معرفی کرد، اما تاکنون هیچ سند و مدرکی برای این ادعا ارائه نشده است.

پ‌ی‌د که باردیگر تحت کنترل سران پ‌ک‌ک قرار گرفته بود؛ با شروع ناآرامی‌ها در سوریه، وارد مناطق شمالی این کشور شد و بعدها براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، شاخه‌ی نظامی تشکیل داد و دیگر احزاب و گروهها را سرکوب کرد و بالاخره به بازوی غربی‌ها در شمال سوریه علیه داعش تبدیل شد و ….

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی