سایز متن   /

پس از آنکه عضو شورای مرکزی اتحاد میهنی کردستان که به کنگره پ‌ی‌د (شاخه سوری پ‌ک‌ک) در رمیلان دعوت شده بود و در سخنرانی خود به تعریف و تمجید از نقش شاخه‌ی نظامی این گروه موسوم به ی‌پ‌گ در شنگال پرداخت و گفت که اگر ی‌پ‌گ نبود؛ وضعیت شنگال خیلی بدتر از اینها می‌شد. فرمانده نیروهای پیشمرگه در جواب به این سخنان گفته: این یک مزایده‌ی سیاسی است و سیاسیون آزادند که چطور سخنرانی کنند، اما هیچ کس نخواهد توانست نقش پیشمرگه را کاهش بدهد و مردم کردستان شاهد آزاد کردن این منطقه بوده‌اند.

کوردپاریز/ جمال ایمینکی فرمانده نیروهای پیشمرگه از لیست زرد حزب دمکرات کردستان عراق در این باره به سایت رسمی حزب متبوعش گفته: نیروی پیشمرگه توانسته از زومار تا شنگال، صدها کیلومتر را آزاد کند، لذا هیچ کس نمی‌تواند نقش پیشمرگه را کم جلوه دهد. مردم کردستان خود شاهد بوده‌اند که چه گروهی این منطقه را آزاد کرد.

ایمینکی در ادامه گفته، سیاسیون آزادند که چطور سخنرانی کنند، اما نمی‌توانند نقش پیشمرگه را بی‌ارزش جلوه دهند؛ چون تلفات زیادی برای آزاد کردن این مناطق داده است، به همین خاطر گفته می‌شود که مزایده‌ی سیاسی است. این مناطق آزاد شده مستقیماً با حمایت و فرماندهی رئیس اقلیم آزاد شده‌اند و مشخص است تا قبل از آزادکردن شنگال در چه وضعیتی بود و حالا چگونه است، به ویژه کوهستان شنگال. قربانی دادن در راستای آزاد کردن کامل شنگال ادامه دارد و مناطقی هم که هنوز آزاد نشده‌اند، در آینده توسط پیشمرگه آزاد خواهند شد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی