سایز متن   /

دکتر آیهور سمیولوس معتقد است ترکیه با رویکرد جدید خود در قبال کُردها و تشدید حملات علیه پ ک ک، به دنبال پایان دادن به موضوع کُردها در این کشور است اما کُردها به دنبال مطرح کردن آن در سطح بین المللی هستند.

به گزارش کوردپاریز، رییس مرکز مطالعات خاورمیانه در شهر کیف اکراین در مصاحبه با سایت خبری دی کیف، نسبت به افزایش تنشها در ترکیه میان کُردها و دولت این کشور هشدار داد زیرا به گفته وی ترکیه به دنبال بسته شدن پرونده کردها حداقل برای مدتی طولانی است اما کردها می خواهند این مسئله در سطح بین المللی همچنان باز بماند و حمایت کشورها را به دست آورند.

وی رویکرد سیاسی جدید ترکیه را کسب حمایت حداکثری ایالات متحده آمریکا و کاستن از تهدید کردها به کمترین میزان عنوان کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه معتقد است روسیه و عربستان خواهان مطرح کردن مسئله کُردها به طور جداگانه در کنار مسائل اخیر خاورمیانه هستند و کُردها هم خواستار به اجرا درآمدن این سناریو هستند.

سمیولوس افزود: حزب عدالت و توسعه قبلا رویکردی اسلامی و میانه رو داشت اما اکنون برای کسب حمایت ملی گراها چهره ای ملی گرایانه به خود گرفته است. از طرفی دیگر اشتباه است اگر فکر کنیم حزب عدالت و توسعه ترکیه به سمت ملی گرایی تمایل پیدا می کند زیرا رهبران آن فقط به دنبال کسب رای ملی گراها در انتخابات و جایگزین کردن آن با رای کُردهایی هستند که قبلا پیروزی حزب اردوغان را تضمین می کردند اما دیگر امیدی به کسب آن ندارد.

رییس مرکز مطالعات خاورمیانه کیف گفت رهبران حزب عدالت و توسعه باید به این نتیجه رسیده باشند که دیگر نباید به رای کُردها دل ببندند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی