سایز متن   /

صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (شاخه شهری پ‌ک‌ک در ترکیه) برای باردیگر از سران این گروه خواست تا به خشونت‌ها پایان دهند و بر سر میز مذاکره برگردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از حریت، دمیرتاش سخنان خود را در جمع خبرنگاران و در منطقه سور دیاربکر عنوان کرد که از روز یکشنبه منع آمد و شد در آن برقرار شده است. دمیرتاش گفت که درخواست برای پایان دادن به خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس خواسته تمام گروه‌های جامعه ترکیه است.

وی افزود: انتظار داریم که این خواسته با جدیت بررسی شود. ما این درخواست‌ها را بیهوده نمی‌دانیم. همه باید درخواست‌های ما را به عنوان نظر مردم تلقی کرده و آن را جدی بگیرند. ما از قندیل (کوهستان‌های قندیل در شمال عراق که محل اسکان سران پ‌ک‌ک است) می‌خواهیم موضعی را اتخاذ کنند که بیانگر خواست مردم در این باره باشد. دمیرتاش با بیان اینکه مذاکرات صلح باید بار دیگر آغاز شود، گفت: بیایید صلح را از نو بسازیم. آن کسانی که مسوول مذاکرات صلح هستند باید بنشینند و مذاکره کنند. ما مذاکره خواهیم کرد و اجازه ادامه درگیری‌ها را نمی‌دهیم. ممکن است مذاکرات یک سال طول بکشد اما در این مدت نباید اجازه دهیم که حتی یک نفر کشته شود.

این درخواست‌ها دمیرتاش از سران پ‌ک‌ک در قندیل در حالیست که تاکنون قبل از این، ۲ بار دیگر طی این ۷۰ روز درگیری از خواسته که به خشونت‌ها پایان دهند و به خواست، امنیت و آرامش مردم احترام بگذارند؛ که البته هرد دو بار سبب واکنش تند سران پ‌ک‌ک شد و حتی به وی گوشزد کردند که او در این حد نیست که برای پ‌ک‌ک تعیین تکلیف کند.

این درحالیست که دمیرتاش برای بار دوم به بروکسل رفت و با سران اروپانشین این گروه (زبیر آیدار و رمزی کارتال) دیدار کرد و از آنها هم خواست تا از سران پ‌ک‌ک در قندیل بخواهند به این خشونت‌ها پایان دهند؛ آنها هم همین کار را کردند؛ اما با همان واکنش قبلی سران این گروه در قندیل مواجه شدند. چراکه سران پ‌ک‌ک در قندیل معتقدند هرکدام از این افراد به نوعی تحت تأثیر گروهها و کشورها قرار گرفته‌اند و لذا نمی‌توان به خواست و حرف آنها اعتماد کرد. سران پ‌ک‌ک سال گذشته در مورد شخص عبدالله اوجالان (رهبر این گروه در جزیره امرالی که دوران محکومت خود را سپری می‌کند) هم علناً اعلام کرد که حرف‌ها او نمی‌توانند ملاک و سند باشند؛ چون او نیز تحت کنترل ترکیه است و لذا جای اعتماد و اطمینان نیست.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی