سایز متن   /

صالح مسلم رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک – پ‌ی‌د (شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک) و رهبر حزب دموکرات کُردستان عراق (مسعود بارزانی) پس از یک سال با میانجیگری یکی از مقامات ارشد آمریکایی در اربیل دیدار کردند.
به گزارش کوردپاریز، روز سه شنبه ۲۴ شهریور، با میانجیگری فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف جهانی علیه داعش جلسه‌یی برای هماهنگی میان مقامات اقلیم کُردستان و صالح مسلم برای مبارزه با گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) برگزار شد.
در این جلسه که با حضور برت مک گرگور آمریکایی در اربیل برگزارشد؛ بر تلاش جدی و مستمر تا نابودی داعش در منطقه تأکید شد. در این دیدار که در شهرک صلاح الدین در نزدیکی اربیل برگزار شده چندین مقام دیگر آمریکایی استوارت جونز سفیر ایالات متحده در عراق، ژنرال جیمز تری هماهنگ کنندۀ نیروهای ویژۀ ارتش آمریکا و ژنرال تونی توماس فرماندۀ نیروهای ویژۀ ارتش آمریکا نیز در این دیدار حضور داشته‌اند.
همچنین در این دیدار اعضای جنبش جامعه دموکراتیک و نماینده کانتون‌های تأسیس شده در شهرهای کردنشین شمال سوریه توسط پ‌ک‌ک همراه با رئیس آژانس پاراستن اقلیم و تنی چند از مقامات اقلیم نیز حضور داشته‌اند.
این اولین دیدار میان صالح مسلم و بارزانی از پس از مذاکرات سال گذشته میان احزاب غرب کُردستان در شهر دهوک بوده است.
گفته می شود در این دیدار مذاکراتی در خصوص ایجاد هماهنگی میان اقلیم کُردستان و شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک برای مقابله موثرتر با گروه دولت اسلامی صورت گرفته است.
پس از این دیدار یکی از اعضای رهبری حزب دموکرات کُردستان عراق در صفحه تویتر خود اعلام کرده که “پیشمرگه های کرد سوری که در اقلیم کُردستان آموزش دیده بودند به غرب کُردستان باز می گردند”.
هیمن هورامی بدون اینکه اشاره ای به منبع این خبر کرده باشد افزوده “به طور مشترک با پ.ی.د با داعش می جنگند و از مناطق کُردنشین دفاع خواهند کرد”.
هیأت آمریکایی در این نشست بر حمایت خود از اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ تأکید کردند. همچنین اوضاع سیاسی منطقه، روابط میان اربیل و بغداد و مسألۀ آیندۀ سوریه نیز از محورهای گفتگو در این نشست بوده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی