سایز متن   /

منابع پلیس عراق روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند که ربایندگانی لباس نظامی به تن داشتند، ۱۸ تبعه ترکیه را به همراه یک عراقی از ورزشگاه المپیک در شرق بغداد ربودند. یک مقام اطلاعاتی بلندپایه عراق دراین باره گفته: ۱۸ کارگر ربوده‌شده ترکیه‌ای در بغداد با شرکت‌هایی همکاری می‌کردند که حامی مالی داعش هستند.

به گزارش کوردپاریز، این مقام مسؤل که نخواسته اسمش فاش بشود گفته ۱۸کارگر ربوده شده ترکیه‌ای در عراق از طریق فردی با نام «زیاد خلف الکرطانی» فرمانده ارشد داعش که به والی بغداد شهرت دارد، با این گروهک تروریستی داعش همکاری می‌کرند. بر اساس اطلاعات محرمانه‌ای که در اختیار داریم کارگردان ربوده شده ترکیه‌ای برای شرکت‌هایی ترک کار می‌کردند که از داعش حمایت مالی می‌کند. انتقال پول‌های اختصاص یافته شرکت‌های ترکیه‌ای به داعش از طریق زیاد الکرطانی، در اختیار این گروهک تروریستی قرار می‌گیرد. سوء تفاهم و درگیری که روز (جمعه) بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان حزب الله عراق در شهرک صدر بغداد پیش آمد نیز در نتیجه انتشار اخبار ضد و نقیض درباره رابطه الکرطانی با کارگران ربوده شده ترک صورت گرفت.

وی افزود: نیروهای امنیتی گمان می‌کردند که کارگران ترک در یکی از مقرهای حزب الله در شهرک صدر در بازداشت به سر می‌برند و به همین دلیل به این مقر یورش بردند در حالی که تنها الکرطانی، رابط کارگران ترکیه‌ای با داعش در این مقر حاضر بود.

وزارت جوانان و ورزش عراق قراردادی سال ۲۰۱۱ با شرکت «نورول» ترکیه در زمینه ساخت ورزشگاه المپیک شهر صدر امضا کرده است.

شروط تعیین شده برای آزادی این کارگران:

  • ترکیه باید واردات نفت خود از مناطق کردستان عراق (مناطق نفتی وابسته به کردها) را متوقف کند. از ورود نفت کردهای عراق به ترکیه خودداری شود.
  • ترکیه از حمایت نیروهای «فتح» در داخل سوریه خودداری کرده و به حملات خود در «فوعه»، «نبل» ازگروه‌های شیعه در منطقه شیعه‌نشین حلب و ادلب نشود.
  • نیروهای ارتش ترکیه از خاک عراق عقب‌نشینی کنند.

در صورت عدم رعایت شروط ذکر شده توسط رجب طیب اردوغان و حزب متبوعش، تمام منافع ترکیه و نیروهای اطلاعاتی وابسته به آنان در داخل عراق مورد شدیدترین حملات قرار خواهد گرفت.

منبع: قم فردا

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی