سایز متن   /

تشدید حملات پ‌ک‌ک علیه ترکیه که این روزها برخی از شهرهای مناطق جنوب و جنوب شرق این کشور را به ناامنی کشانده و روزانه آماری از کشته‌ و زخمی از طرف‌های درگیر و غیرنظامیان منتشر می‌شود؛ نخست وزیر این کشور باردیگر تعریف همسانی تروریسم را تکرار کرد.

به گزارشکوردپاریز به نقل از آناتولی، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه اخیراً در سخنان خود در کنفرانس کمیته نظامی ناتو، گروه تروریستی داعش و پ‌ک‌ک را برای باردیگر همانند هم دانست و از سیاست برخی کشورها در تفاوت قائل شدن میان این دو انتقاد کرد.

وی در ادامه سخنرانی خود گفته: نباید بین سازمان های تروریستی مختلف تفاوت قائل بود. هیچ تفاوت ملی، فرهنگی و یا مذهبی نمی تواند به فعالیت‌های تروریستی مشروعیت ببخشد. باید محکم و استوار علیه هر نوع تروریسم بایستیم. ما به کمک و حمایت شما به ویژه در مبارزه علیه گروه های تروریستی نیاز داریم.

به دنبال حادثه تروریستی ۲۰ جولای سال جاری در شهر «سوروچ» که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، ترکیه عملیات‌های گسترده ای را برای مقابله با گروه تروریستی داعش و پ‌ک‌ک به انجام رساند.

تغییر میدان نبرد از کوه‌ها به شهرها و کشته شدن غیرنظامیان، از مهم‌ترین نکاتی است که این روزها تحلیلگران و کارشناسان در مورد آن اتفاق نظر دارند و این استراتژی پ‌ک‌ک را بخشی از استراتژی شکست خورده‌ی ترکیه در جبهه‌ی مقابل بارزه با تروریسم قلمداد می‌کنند و به نوعی این استراتژی پ‌ک‌ک را مکمل همان سیاست‌های ترکیه در راستای حمایت از تروریسم می‌خوانند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی