- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ورود ارتش ترکیه به شمال عراق

نیروهای ویژه ترکیه دیروز برای یک عملیات موقت و با هدف دستگیری عوامل کشته شدن ۱۶ سرباز ترک در استان حکاری که توسط اعضای مسلح پ‌ک‌ک کشته شده‌اند؛ وارد شمال عراق شدند.

به گزارش کوردپاریز به نقل اسپوتنیک، نیروهای ویژه ترکیه دیروز سه‌شنبه وارد شمال عراق شدند تا در جریان یک عملیات موقت، اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) را که ۳ روز پیش با گذشتن از مرز در استان حکاری ۱۶ سرباز ترکیه را کشتند، دستگیر کنند.

دو خودروی زرهی ارتش ترکیه ۲ روز پیش بر اثر انفجار مین منهدم شدند. رسانه‌های ترکیه اعلام کردند به دنبال این انفجار که در شهر یوکسکوا از توابع استان حکاری رخ داد، درگیری‌هایی نیز در منطقه به وقوع پیوست و متعاقب آن چندین نظامی ترک کشته و مجروح شدند.

ارتش ترکیه آمار رسمی از میزان تلفات حمله ۲ روز گذشته ارائه نداد اما پ‌ک‌ک شمار سربازان کشته شده را ۱۵ نفر اعلام کرد.

مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه به و یژه استان حکاری و در کانون آن شهر جیزره، در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، چراکه اعضای پ‌ک‌ک به داخل شهر نفوذ کرده‌اند و در حال حاضر هم شهر در محاصره کامل ارتش قرار دارد و در مناطق دیگر همچون حکاری و یوکسک‌اوا نیز، پ‌ک‌ک با حملات خود شماری از نیروهای ارتش این کشور را کشته است. گفته می‌شود این کشته‌ها براثر انفجار بمب‌هایی بوده که برسر راه مینی‌بوس و کامیون‌های نظامی منفجر شده است. پ‌ک‌ک مسؤلیت تمامی این حملات را برعهده گرفته و اردوغان و داوود اوغلو هم در پی نشستی اضطراری اعلام کرده‌اند که انتقام این کشته‌ها، فقط با نابودی کامل پ‌ک‌ک میسر خواهد بود.