سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه آکشام ترکی، این روزنامه با انتشار عکسی که در آن یک عضو پ‌ک‌ک اسلحه پیشرفته آلمانی در دست دارد مدعی شده است: آلمان در تجهیز این گروه نقش مهمی داشته است.

در آخرین اقدام کشور آلمان در خصوص تجهیز حزب کارگران کردستان (PKK) موشک‌های “بونکر فاست” آلمانی که یکی از سلاح های پیشرفته کشورهای عضو ناتو به حساب می آید از طریق هواپیماهای وابسته به نیروهای هوایی پادشاهی هلند به دست پ‌ک‌ک رسیده است.

در این خبر ادعا شده است: آلمان برای امنیت مراحل اعزام محموله و همچنین پنهان نگه داشتن نام خود از هواپیماهای هلندی استفاده می کند و همچنین کد سلاح های ارسالی را از لیست مهمات ارتش این کشور خارج می کند. در عکسی که از نظامیان پ.ک.ک به دست آمده، طی کارشناسی صورت گرفته از این تصویر نوع سلاح “بونکر فاست” (BKF) است که بر روی بدنه سلاح حک شده است و در کنار آن کد DM-32 آمده است که کلمه DM مخفف ‘DeutschesMuster’ به معنی “ساخت آلمان” می باشد.

موشک های بونکر فاست (BKF) که توسط شرکت دفاعی دینامیت نوبل آلمان (DND) ساخته می شود جزء سلاح‌هایی است که حکومت فدرال آلمان در سال‌های اخیر بیشترین صادرات نظامی خود را از این سلاح انجام داده است. این سلاح اختصاصی شرکت دفاعی دینامیت نوبل آلمان (DND) بوده و هیچ سازنده نظامی دیگری دست به تولید چنین سلاحی و مهمات آن نزده است.

همچنین در این خبر آمده است: علاوه بر موشک های DM-23 بونکر فاست آلمانی، سلاح پیشرفته دیگری مانند “پانز فاست ۳” (PZF3) آلمانی و “آلت کالیبر DM18” ساخت آلمان در کنار سلاح های دیگری از این کشور در دست نظامیان پ.ک.ک قرار دارد.

لازم به ذکر است، دولت آلمان و کشورهای عضو ناتو  غیر از ترکیه تا کنون در خصوص این ادعا هیچ اظهار نظری نکرده‌اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی