سایز متن   /

درگیری میان اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) و نیروهای نظامی ترکیه در شهرستان جزیره از توابع استان شرناخ ترکیه، همچنان ادامه دارد.

به گزارش کوردپاریز، رسانه‌های ترکیه از تداوم درگیری‌های اعضای مسلح پ‌ک‌ک و ارتش و نیروهای نظامی ترکیه در منطقه‌ی جزیره خبر می‌دهند. در این شهرستان از بعدازظهر روز جمعه ۱۳ شهریور تاکنون درگیری‌ها ادامه دارد و گفته می‌شود ۲ نفر از مردم عادی هم کشته شده‌اند. یکی از منابع محلی داخل شهر در این باره گفته که هنوز هم صدای گلوله و انفجار شنیده می‌شود و ساختمان‌های این شهر متحمل ضرر و زیان بسیاری شده‌اند.

فرهاد انجو نمانیده حزب دموکراتیک خلق‌ها که به منظور تحقیق در این باره به این شهر سفر کرده، در صفحه‌ی شخصی خود رد تویتر نوشته، در بیمارستان گیر افتاده و هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد و هر لحظه خطری جدی زندگیشان را تهدید می‌کند.
پ‌ک‌ک برخلاف روش قبلی خود، این بار جنگ را به داخل شهرها کشانده و اسم این راهکار را هم (استراتژی سرهلدان) گذاشته است. اما به عقیده‌ی کارشناسان، در این استراتژی که به استراتژی اشتباه از آن یاد می‌شود، مردم عادی و زن و کودکان به عنوان سپر دفاعی به کار گرفته می‌شوند و که در نهایت بیشترین آمار قربانیان نیز از میان این قشر خواهد بود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی