سایز متن   /

 عبدالله الرحمان کرد، نماینده سابق شهر دریابکر در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه و از اعضای کنونی انجمن “فرزانگان” در روند مذاکرات صلح  معتقد است که پ‌ک‌ک باید از افکار دهه‌ی نودی خود دست بردارد و خاک ترکیه را ترک کند تا این آشوب‌ها فروکش کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از تایم ترک، کرد گفته: PKK باید ساختار، ایدئولوژی و استراتژی‌های دهه ۹۰ میلادی خود را ترک کرده و از آن دوران خارج شود. با بررسی‌هایی که در مناطق کردنشین ترکیه و درگیری‌های موجود صورت داده‌ام اول از همه باید عنوان کنم که در این جنگ پیروزی وجود نخواهد داشت. تمام طرف ها با دانستن این واقعیت در حال قتل و کشتار طرف دیگر است. PKK نخواهد توانست با استفاده از سلاح حتی یک روستا را تصرف کند.

وی در ادامه اظهارتش افزود:  PKK در حال حاضر آماده خاتمه دادن به درگیری ها است. شاید این برای اولین بار در تاریخ این گروه باشد که خواهان خاتمه دادن به درگیری‌ها است ولی برای این که نتیجه بگیرد باید ساختار، ایدئولوژی و استراتژی‌های دهه ۹۰ میلادی خود را ترک کرده و از آن دوران خارج شود. اگر PKK آشکارا عنوان کند که به مبارزات مسلحانه خود پایان داده و به بیرون از مرزهای ترکیه عقب نشینی خواهد کرد در مقابل گلوله‌یی که به سوی آنان نشانه رود من خود خواهم ایستاد.

کرد در پایان سخنانش گفته: پیام‌های صلحی که از حزب دموکراتیک خلق‌ها صادر می شود دارای اهمیت فراوانی است که باید جدی گرفته شود. به حاشیه کشاندن حزب دموکراتیک خلق‌ها توسط سران PKK در مسائل سیاسی ترکیه کار اشتباهی است. سخنان صلاح الدین دمیرتاش با هر هدفی که ایراد شود اگر درست باشد باید مورد قبول واقع شود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی