سایز متن   /

یکی از سران حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) گفته که هیچ مشکلی با حزب دموکراتیک خلق‌ها (شاخه‌ی شهری این گروه در ترکیه) و رئیس آن (صلاح‌الدین دمیرتاش) ندارند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های گرو، جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک اخیراً در مقاله‌یی که برای یکی از روزنامه‌های خودی در دیاربکر نوشته، به موضوع اختلافات پ‌ک‌ک به ه‌دپ (حزب دموکراتیک خلق‌ها) اشاره کرده و آنرا شایعه خوانده و تکذیب کرده است. بایک در نوشته‌اش آورده که هیچ مشکلی میان پ‌ک‌ک و ه‌د‌پ وجود ندارد.

از زمان شروع مجدد درگیری‌های پ‌ک‌ک و ارتش ترکیه، صلاح‌الدین دمیرتاش و سران اروپانشین این گروه (رمزی کارتال و زبیر آیدار)، بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که پ‌ک‌ک باید حملات خود را متوقف کند و آتش‌بس یک جانبه اعلام کند، اما پ‌ک‌ک با واکنشی تند، جواب آنها را داد و اعلام کرد که درخواست‌های مطرح شده بسیار بی‌معنی و بی‌ارزش هستند و نشان از عدم درک طراح آن دارند، چراکه پ‌ک‌ک باردیگر تن به آتش‌بس یکجانبه نخواهد داد و دمیرتاش و بقیه هم باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که این موضوع به آنها ربطی ندارد، این موضوع مربوط به پ‌ک‌ک و سران آن در کوهستان‌هاست.

بایک در نوشته‌اش که به نوعی جواب دمیرتاش را داده که از پ‌ک‌ک خواسته بود شهرها را ناامن نکند و دست از سیستم خودمدیریتی و … بردارد، نوشته، پ‌ک‌ک تا آخرین قطره خون خود این برنامه و سیستم را دنبال خواهد کرد و برای استقرار و تأسیس آن در مناطق کردنشین جنوب و جنوب شرق ترکیه، هرکاری لازم باشد انجام خواهد داد.

بایک در پایان با اشاره به درخواست‌ها و سخنان اخیر دمیرتاش نوشته: دیگر کسی قادر نخواهد بود پ‌ک‌ک را فریب دهد و خود را حامی راستین کردها قلمداد کند، چراکه حزب عدالت و توسعه هنوز هم می‌گوید ترکیه را ترک کنید و بروید، و این مقاومت را می‌طلبد نه سازش.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی