سایز متن   /

حکومت ترکیه برای دستگیری هرکدام از سران پ‌‌ک‌ک جایزه تعیین کرده و از هموطنان ترکیه خواسته تا در این مورد با حکومت همکاری کنند و ۴ میلیون لیره ترکی جایزه دریافت کنند.

به گزارش کوردپاریز، اسامی این سرکردگان پ‌ک‌ک عبارت است از:

جمیل بایک،  بسه هوزات،  مراد قاراییلان،  دوران کالکان،  علی حید قایتان، فهمان حسین،  مصطفی کاراسو،  صبری اوک، رمزی کارتال، نورالدین دمیرتاش،  بردار صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها، باهوز اردال.

در مقابل این تصمیم ترکیه، صلاح‌الدین دمیرتاش هم که اسم برادر وی نیز در لیست ارائه شده موجود است، واکنش نشان داده و از مردم خواسته از این تصمیم ترکیه استقبال نکنند و کسی را لو ندهند.

در این باره دمیرتاش گفته: چگونه است که کشوری همچون ترکیه که یکی از قویترین ارتش‌های جهان را دارد و عضو ناتو است، به اطلاعات هموطنان محتاج شده و از آنها می‌خواهد تا برایش جاسوسی کنند.

دمیرتاش از مردم خواسته تا به این درخواست و تصمیم دولت جواب ندهند و با سیاست‌های آن همسو نشوند. این درحالیست که شدت درگیری‌ها برای باردیگر بسیاری از کردهای ترکیه را مجبور به ترک خانه و کاشانه‌اشان کرده است و روزانه شمار زیادی از کودکان و مردم عادی در شهرهای که پ‌ک‌ک درگیری را شروع کرده و آنرا به شهرها کشانده، کشته و زخمی می‌شوند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی