- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

دروغ پردازی رسانه‌های غرب در باره ایران

تونی گاسلینگ روزنامه نگار انگلیسی در درباره سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران در کنفرانس شهدای ترور در تهران گفت: اینکه تروریست‌های داعش می‌توانند به راحتی نفت بفروشند و هزینه های تروریسم خود را تامین کنند بسیار تاسف آور است و این در حالی است که به گفته آقای روحانی ماهواره های جاسوسی غرب می توانند حتی پلاک خودروها و متن روزنامه دست مردم را در خیابان ها بخوانند پس چطور نمی توانند جلوی تجارت نفتی داعش را بگیرند و بدانند به چه کسانی یا کشورهایی نفت می فروشند. متاسفانه به مردم در غرب از جمله در انگلیس و آمریکا دروغ گفته می شود. واقعیت این است که غرب به ویژه آمریکا می تواند در یک چشم به هم زدن کلیه ارتباطات مالی و منابع مالی داعش را قطع کند. آمریکا به راحتی می تواند مقرهای اصلی داعش را هدف قرار دهد اما غرب نمی خواهد این کار را انجام دهد. کاری که غرب می خواهد انجام دهد این است که هر چه بیشتر از کشورهای ناتو را داخل جنگ علیه داعش کند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند داعش بهانه ای برای حملات به سوریه است. متاسفانه رسانه های غربی واقعیت را به مردم نمی گویند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از پرس تی‌وی، گاسلینگ درباره قربانیان ایران از تروریسم گفت شما هیچ حرفی در رسانه های انگلیس درباره قربانیان ایرانی تروریسم نمی شنوید. به همین علت برای من عجیب بود و تازگی داشت وقتی در کنفرانس تهران شنیدم که ایران هفده هزار قربانی تروریسم داشته است با وجود این غرب ایران را به عنوان کشوری تروریستی و حامی تروریسم معرفی می کند. این رویکرد غرب خنده دار است. باید بدانیم همه کشورها نیروی مسلح و ارتش دارند و نمی توان همیشه ارتش یک کشور را تروریست فرض کرد. بنابراین اینکه غرب ایران را تروریست می داند بسیار مضحک است. البته در نهایت این رسانه های غرب هستند که مقصر هستند و به مردم خود دروغ می گویند.
این روزنامه نگار انگلیسی درباره تروریسم اسرائیل هم گفت باید توجه داشت تروریسم اسرائیل فقط علیه فلسطینیان نیست. اگر تاریخ را مطالعه کنیم می بینیم اسرائیل بر اساس تروریسم شکل گرفته است و نمونه آن حمله تروریستی به هتل «کینگ دیوید» در هزار و نهصد و چهل و شش بود که در واقع مقر انگلیسی ها در بیت المقدس بود. بعد از آن نیز اسرائیل بارها مرتکب کشتار و ترور شده است که نمونه آن قتل عام صبرا و شتیلا بود. متاسفانه آزاد بودن جنایتکاران جنگی فقط درباره اسرائیل نیست بلکه در انگلیس نیز افراد زیادی که مرتکب جنایات جنگی شده اند آزاد هستند که نمونه آن تونی بلر نخست وزیر اسبق است و حتی گاهی از این افراد برای جنایاتی که مرتکب شده اند تقدیر می شود. بنابراین می بینیم غرب نگاهی ریاکارانه و دورو به مسئله تروریسم دارد. حتی در آثار جورج اورول در دهه های هزار و نهصد و چهل و پنجاه این قضیه کاملا مشهود است. هم اکنون در غرب جای صلح با جنگ عوض شده است و کسانی که جنگ طلب هستند به عنوان افراد صلح طلب شناخته می شوند.