سایز متن   /

جوانان مناطق شرق ترکیه که عمدتاً کردنشین هستند؛ بخاطر اقدامات خشونت‌طلبانه‌ی اخیر گروه‌ها، تنها امید خود را به ادامه‌ی شغل  از دست داده و بیکار شده‌اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبر۷ ترکی، به دنبال حملات مستمر پ‌ک‌ک طی دو ماه گذشته در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق ترکیه، بخش اعظمی از جوانان مناطق شرق این کشور که پیش‌بینی شده بود در آینده‌یی نزدیک مشغول به کار شوند؛ از کار بیکار شده‌اند. این آمار تاکنون ۱.۲ میلیون نفر اعلام شده است که از زمان شروع مجدد درگیری‌های پ‌ک‌ک با ارتش ترکیه و گسترش این فعالیت‌ها در داخل شهرها و روستاها، بوده است.

آمار اعلام شده برای اشتغال جوانانی بوده که پیش‌بینی شده بود در سرمایه‌گذاری‌های بخش تولید، مشغول به کار شوند که با ناامن شدن منطقه توسط اعضای پ‌ک‌ک، این پروژه‌ها متوقف شده است. طبق برآوردهای اولیه خسارت وارده به این بخش توسط این گروه تاکنون، ۱۰۰ میلیون لیره ترکیه بوده است که با توقف این پروژه‌ها در درازمدت، خساراتی میلیاردی متوجه اقتصاد کشور و به ویژه منطقه‌ی مذکور و در نهایت بیکاری بیش از ۱.۲ میلیون نفر خواهد شد.

تأکید پ‌ک‌ک برای نابودی منابع اقتصادی منطقه آنهم از نوع خصوصی، خسارات جبران ناپذیری به زندگی و آینده‌ی این مناطق که عمدتاً کردنشین هستند؛ وارد خواهد آورد و تمامی این اقدامات هم تحت نام حفاظت از حقوق کردها و مبارزه برای آنها صورت می‌گیرد که نتیجه‌ی آن ناامن شدن منطقه و فرار سرمایه‌گذاران خصوصی در حوزه‌های مختلف که نتیجه‌ی آن بیکاری جوانان و نهایتاً کوچ آنها به دیگر مناطق و کشورها خواهد بود.

موضوع کوچ جوانان در اقلیم کردستان هم به موضوعی داغ در این روزها تبدیل شده که شاید خود به نوعی با همین اقدامات پ‌ک‌ک در جنوب و جنوب شرق ترکیه هم ارتباط داشته باشد.

آیا آتش زدن کامیون‌ها، وسائل و تجهیزات شرکت‌های خصوصی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری جهت افزایش بازار تولید و ایجاد شغل برای جوانان و بیکاران آنهم در مناطق دورافتاده که صدها و شاید بیشتر تا پایتخت کشور و کانون توسعه، تکنولوژی و سرمایه فاصله دارد؛ در خدمت چه کسی خواهد بود؟ نتیجه‌ی آن جز آوارگی و فقر مالی که به دنبال خود هزاران مشکل دیگر را هم به وجود می‌آورد؛ چه خواهد بود؟

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی