سایز متن   /

پس از شروع دوباره‌ی درگیری‌های ترکیه با پ‌ک‌ک، اعضای این گروه تحت نام انتقام، در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه که عمدتاً کوردنشین هستند؛ دست به حملات متعددی زدند و بسیاری از کامیون‌های منطقه را آتش زدند و شماری هم کودک و غیرنظامی کشته‌اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از یک رسانه‌ی ترکیه‌یی، فیصل ساری یلدیز که نماینده مجلس ترکیه از شهر شرناخ است، رویدادهای اخیر در شهر و اقدامات خشونت‌آمیز پ‌ک‌ک را اینگونه بیان می‌کند:«در شهر جزیره طی یک ساعت چهار شهروند ترکیه کشته شده‌اند. دو تن از آنها کودک زیر ۱۰ ساله هستند و یکی دیگر پرستار بیمارستان و دیگری کارمند دولت بوده است. تمام آنان شهروندان بی‌دفاع کورد ترکیه بودند. وضعیت منطقه به شدت رو به وخامت است. خودروهای زرهی که در ورودی‌های شهر وجود دارند مانع آمدن شهروندان به بیمارستان‌ها می‌شوند. منطقه بسیار آشفته است. هنوز صدای گلوله از شهر به گوش می‌رسد.»

این نمونه‌یی از همان انتقامجویی بود که پ‌ک‌ک از آن می‌گوید و مدعی است که با ارتش و نظامیان ترکیه می‌جنگند، اما جنازه کودکان و غیرنظامیان بر زمین مانده است.

در همین ارتباط صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها هم اخیراً بر این نکته تأکید کرده که نمی‌توان با زور اسلحه و کشتار، سیستم خودمدیریتی را تأسیس کرد. گفتنی است این همان سیستمی است که پ‌ک‌ک در ذهن خود می‌پروراند و خواستار اجرای آن در جنوب و جنوب شرق ترکیه است. اما به عقیده‌ی کارشناسان این حوزه، اقدامات اخیر پ‌ک‌ک انتقادها و نارضایتی‌های بسیاری را به دنبال داشته، چراکه تاکنون جان شمار زیادی از کودکان و هموطنان غیرنظامی و بی‌دفاع را گرفته است و سبب سلب آرامش و امنیت در منطقه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی