سایز متن   /

صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (شاخه سیاسی پ‌ک‌ک در ترکیه)، در خصوص وضعیت کنونی در مناطق جنوب و جنوب شرق این کشور و همچنین خلع‌سلاح حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) گفته اگر آنکارا در مسیر مذاکرات و صلح گام بردارد؛ پ‌ک‌ک هم سلاح‌ها را زمین خواهد گذاشت.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رویترز، صلاح‌الدین دمیرتاش در ادامه‌ی سخنانش، مرزی برای خشونت‌های صورت گرفته طی روزهای اخیر تعریف می‌کند و طرفین را به تداوم مذاکرات دعوت می‌کند.

مذاکرات ترکیه و پ‌ک‌ک، به دنبال جنگی ۳۰ ساله اتفاق افتاده بود که با انفجار شهر سوروچ ترکیه، باردیگر این بازی از سر گرفته شد و ترکیه مواضع این گروه را در شمال عراق بمباران کرد و پ‌ک‌ک هم دامنه‌ی خشونت‌ها را به مناطق کردنشین ترکیه که در جنوب و جنوب شرقی جغرافیای این کشور واقع شده است؛ کشاند و تاکنون شمار زیادی از نظامیان و غیرنظامیان را در این مناطق کشته و وسائل راهسازی و کامیون‌های شرکت‌های خصوصی بسیاری را به آتش کشیده است.

دمیرتاش گفته که پ‌ک‌ک می‌خواهد بگوید اگر دوباره روند مذاکرات بر مبنای سیاست یافتن راه‌حل توسط آنکارا ادامه پیدا کند و طرفین به نتیجه برسند؛ هیچ لزومی ندارد آنکارا خواستار خلع‌سلاح پ‌‌ک‌ک شود؛ بلکه آنها خود سلاح‌هایشان را زمین خواهند گذاشت.

پس از گذشت دو روز از شروع آخرین درگیر‌ها میان پ‌ک‌ک و ارتش ترکیه، سران این گروه برخلاف گفته‌ها و تهدیدات قبلی خود، خواستار تداوم مذاکرات و توقف حملات شدند. اما ترکیه هیچ جوابی به خواست پ‌ک‌ک نداد و گفته تا نابودی آخرین نفر این گروه،

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی