سایز متن   /

به دنبال اعدام یکی از اعضای پژاک که متهم به ترور دادستان خوی بود، این گروه بیانیه‌یی منتشر کرده که در آن ایران را تهدید به انجام عملیات‌های نظامی و خشونت‌آمیز کرده بود.

به گزارش کوردپاریز، در این رابطه وزارت پیشمرگه حکومت اقلیم کردستان هم به پژاک هشدار داده بود که حق شلوغ کردن مرزها را ندارد و اگر مرزهای مشترک حکومت اقلیم با ایران ناامن شوند، مسؤلیت آن با پژاک خواهد بود و با آن برخورد خواهد شد.

پژاک هم بلافاصله جواب این بیانیه‌ی وزارت پیشمرگه را داده و نوشته که این تنها نظر جبار یاور (سخنگوی این وزارتخانه) است و موضع این وزارتخانه و حکومت اقلیم نیست، لذا وی را هدف حملات نوستاری خود قرار داده و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم به انتشار آن پرداخته است.

هرچند ریشه‌ی اختلافات این گروه به عنوان بخشی از پ‌ک‌ک با احزاب حکومت اقلیم کردستان تاریخی بس قدیمی دارد و به روزهای نخست تأسیس پ‌ک‌ک برمی‌گردد؛ اما وضعیت‌ به وجود آمده در چند سال اخیر به ویژه موضوع کنگره ملی کردستان، ریاست اقلیم کردستان و مواضع تند این احزاب و حکومت علیه پ‌ک‌ک مبنی بر اینکه باید خاک عراق را ترک کند، سبب تشدید اختلافات فی‌مابین شده است. اما اینکه پژاک مشکل را شخصی کرده و تنها جبار یاور را مخاطب قرار داده، احتمالاً از اختلافات داخلی این وزارتخانه نشأت گرفته باشد. چراکه جبار یاور سخنگوی این وزارتخانه است.

پژاک این وزارتخانه و شخص جبار یاور را به بی‌موضعی در مقابل کشورهای همسایه به ویژه ترکیه وایران متهم کرده که قادر به نشان دادن کوچکترین موضعی در مقابل آنها نیست اما پژاک را هدف قرار داده است.

در ادامه هم آمده که پژاک هیچ عملیاتی را در مرزهای مشترک این اقلیم با ایران انجام نداده و هیچ گونه ناامنی ایجاد نکرده است و در عمق خاک ایران به عملیات می‌پردازد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی