سایز متن   /

هالوک کوچ سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در آخرین اظهارات خود در مورد پ‌ک‌ک گفته که ما به عنوان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه پیام آشکار و شفاف به تمام جهان داریم و آن اینکه پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) ازنظرما یک گروه تروریستی است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از اخلاص، هالوک کوچ، سخنگوی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به کشته شدن ۶۱ نیروی نظامی ارتش و پلیس ترکیه در درگیری با پ‌ک‌ک گفته: ترکیه ۳۰ سال است که با مسئله ترور مواجه است که ۱۳ سال آن حزب عدالت و توسعه و شخص رجب طیب اردوغان حاکم مطلق ترکیه بوده است. پ‌ک‌ک تا قبل از دوران حاکمیت این حزب در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود؛ اما در این ۱۳ سال اوج قدرت خود در دوره فعالیتش رسیده است. از نظر ما پ‌ک‌ک یک گروه تروریستی است وباید هرچه سریعتر خلع سلاح شود. حزب عدالت و توسعه نیز باید از عبدالله اوجالان فاصله بگیرد.

از همان روزهای نخست که رجب طیب اردوغان استارت مذاکره با عبدالله اوجالان و پ‌ک‌ک را زد، دو حزب اصلی ترکیه با آن مخالف بودند و آنرا خیانت به ترکیه خواندند. این احزاب به شدت با این مذاکرات مخالف بوده و هنوز هم هستند. این احزاب (حزب حرکت ملی و حزب جمهوری خواه) بارها اصطلاح بی‌لیاقت را برای اردوغان بخاطر این اقدام وی بکار برده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی