سایز متن   /

اعضای مسلح پ‌ک‌ک که دردامنه‌های قندیل مستقر هستند و بعضاً چند صد متر تا روستاها هم فاصله ندارند و برخی از پایگاه‌های خود را در مزارع، باغ‌ها و گاهاً داخل روستاها ساخته‌اند؛ اخیراً بخشی از این باغات و تاکستان‌ها را به آتش کشیده‌اند.

به گزارش کوردپاریز، گروهی از اعضای پ‌ک‌ک که مقرّ و پایگاه‌های خود را در مجاورت روستاهای اینزه و لِوژه در دامنه‌های قندیل و از توابع دهستان سنگسر قلازده، بخشی از باغات و تاکستان‌های این دو روستا را به آتش کشیده‌اند که گفته می‌شود بیش از ۳۰ هکتار است.

احمد فیصل یکی از باغداران و کشاورزان دامنه‌ی قندیل و یکی از خسارات دیده‌ها در این باره گفته: خسارات وارده به باغات و تاکستان‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دینار است.

گفتنی است اهالی و ساکنین محلی گفته‌اند که خود شاهد آتش زدن باغات و تاکستان‌ها توسط پ‌ک‌ک بوده‌اند و این کار عمداً صورت گرفته است. البته برخی هم از جمله خود پ‌ک‌ک مدعیند که این حادثه غیرعمد بود و به خودی‌خود این باغات آتش گرفته‌اند.

طبق اظهارات برخی از اهالی محلی و ساکنین این روستاها، پ‌ک‌ک عمداً این کار را کرده تا آنرا رسانه‌یی کند و به عنوان بخشی از خسارات بمباران‌ جنگنده‌های ترکیه نشان بدهد.

صاحبان این باغات و تاکستان‌‌ها، به دفتر راپرین پارلمان کردستان گزارش این کار پ‌ک‌ک را کرده‌اند و آنها را از این اقدام پ‌ک‌ک مطلع ساخته‌اند و قرار است هیئتی از نمایندگان پارلمان از این روستاها و مناطق سوخته دیدن کنند و از پ‌ک‌ک بخواهند تا در این باره توضیح بدهد.

گفته می‌شود پس از بمباران‌های اخیر ترکیه که مواضع این گروه را در شمال عراق مورد هدف قرار داده و بسیاری از مواضع و مقرّهای آنها را نابود کرده، اعضای این گروه هم بیش از پیش به روستاها نزدیک شده‌اند و گاهاً هم در داخل روستاها پایگاه خود را بنا ساخته‌اند تا با این کار یک سپر دفاعی از مردم روستا در مقابل جنگنده‌های ترکیه بسازند تا شاید با این کار از خود دفاع کرده باشند و مجبور به ترک منطقه نشوند.

منبع: باس‌نیوز

ترجمه: کوردپاریز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی