سایز متن   /

پ‌ک‌ک: این حرف‌ها تکراری است و ما آتش‌بس یک‌جانبه اعلام نخواهیم کرد.

در جواب به سخنان صلاح‌الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها که گفته بود پ‌‌ک‌ک بدون اما و اگر باید به عملیات نظامی خود خاتمه دهد و سلاح‌ها را زمین بگذارد و سلاح در مبارزه دموکراتیک هیچ نقشی ندارد و اشتباهات سیاسی حزب عدالت و توسعه را نباید با کشتن پلیس و سرباز ترکیه تلافی کرد؛ جمیل بایک از سران کوهستان‌نشین پ‌ک‌‌ک گفته: ما حاضر نخواهیم بود یک جانبه آتش‌بس اعلام کنیم.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه آلمانی Welt am Sonntag که با بایک در این باره مصاحبه کرده، گفته: پیام رئیس حزب دموکراتیک خلق‌ها (صلاح‌الدین دمیرتاش) را با ارزش تلقی می‌کنیم اما او نیز حرف طرف‌های دیگر را تکرار کرده است. به نظر ما نه ترکیه و نه پ‌ک‌ک نمی‌توانند مسئله کردهای این کشور را با سلاح و اقدامات نظامی سر و سامان دهند.

بایک در ادامه و در واکنش به سخنان دمیرتاش گفته: تنها صلاح الدین دمیرتاش این پیام را صادر نکرده است. ما نیز بر این مسئله تاکید کرده و خواهان پایان دادن به درگیری‌ها هستیم. مسئله پ‌ک‌ک با سلاح حل و فصل نخواهد شد. ما ۸ بار تا کنون در تاریخ درگیری‌های خود با ارتش ترکیه آتش بس یک جانبه اعلام کرده‌ایم. دیگر ساکت شدن سلاح‌ها به صورت یک جانبه از طرف ما صورت نخواهد گرفت.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی