سایز متن   /

پس از ماهها و شاید سال‌ها بحث و گفتگو درمورد پست ریاست اقلیم کردستان عراق، در اقدامی غیره منتظره، برای بار چندم، مسعود بارزانی توسط یک نهاد حکومتی، برای دو سال دیگر با حفظ تمامی اختیاراتش، به ریاست اقلیم کردستان عراق منصوب شد.

به گزارش کوردپاریز، محمد حاجی محمود رئیس حزب سوسیالیست کردستان در مصاحبه با روداونت در مورد تمدید دوباره پست مسعود بارزانی به عنوان رئیس اقلیم کردستان گفت: « آمریکا‌ئی‌ها از زبان بریت ماک گورک گفته‌اند که بارزانی نقش بزرگی در مقابله با داعش داشته لذا علناً خواسته تا بارزانی برای دو سال دیگر بر کرسی ریاست تکیه بزند. از سوی دیگر کردستان در حال حاضر تحمل تغییر و تحول را ندارد و وضعیت مناسب نیست برای این کار.»

به گفته‌ی برخی کارشناسان و منابع در این باره، انگلیس و آمریکا از مدت‌ها پیش بر سر این موضوع به توافق رسیده بودند که ریاست بارزانی را تمدید کنند. از این رو اقدامات شخص بارزانی در راستای به روز کردن موضوع و اینکه برای مدتی به عنوان تیتر اخبار قرار گیرد، بخشی از برنامه‌ی آمریکائی‌ها و انگلیسی‌ها برای تمدید دوران ریاست وی بوده است. اما با این وجود احزاب و گروه‌های بسیاری هستند که به شدت با ماندن بارزانی بر کرسی اقتدار، مخالفند و آنرا میانبری برای شروع دیکتاتوری جدید می‌دانند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی