سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اعلام کرد نیروهای پلیس و ارتش این کشور در برابر افراد مسلح و تروریست ها حق شلیک دارند.
به گزارش کوردپاریز، بعد از حملات نیروهای پ ک ک و کشته شدن نیروهای پلیس در ترکیه در چند روز گذشته اردوغان در مراسم تشییع یک مامور ۴۵ ساله نیروهای پلیس ترکیه در شهر ترابزون اعلام نمود که هر کس حامل سلاح باشد، نیروهای پلیس و ارتش حق شلیک به او را دارند.
ارتش ترکیه بیش از ۳ هفته است حملات خود به مواضع گروه پ ک ک در شمال عراق و مناطق شرقی ترکیه را آغاز کرده است و در طی همین مدت در طی حملات علیه نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه دهها نفر کشته و زخمی شده اند.
پس از حمله تروریستی ۴ هفته پیش به شهر سوروچ ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر شد، دولت ترکیه اعلام کرد علیه مواضع داعش در سوریه و عراق و مواضع پ.ک.ک حملات نظامی انجام خواهد داد.
حملات ارتش ترکیه تا کنون بیشتر متمرکز بر مواضع پ.ک.ک بوده است و دولت آنکارا به آمریکا اجازه داده است از پایگاه هوایی اینجرلیک به منظور بمباران مواضع داعش در سوریه و عراق استفاده کند.
در طی هفته های اخیر حملات و فشارهای سیاسی علیه حزب دموکراتیک خلق ها نیز افزایش یافته است و مقامات دولت ترکیه و حزب ملی گرای حرکت ملی این حزب را متهم به حمایت از تروریسم کرده اند.
حزب دموکراتیک خلق ها از زمان آغاز حملات ارتش ترکیه به مواضع پ ک ک خواستار آتش بس و توقف حملات از سوی دو طرف منازعه شده است اما رهبران پ ک ک در منطقه قندیل عراق و دولت ترکیه اعلام کرده اند به حملات نظامی علیه یکدیگر ادامه خواهند داد.
 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی