سایز متن   /

اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌‌ک‌ک)، در ادامه‌ی عملیات‌های خود در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه، کامیون‌های یک شرکت را به آتش کشیدند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های ترکیه و شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، یک تیم از اعضای مسلح پ‌ک‌ک در منطقه‌ی  آگری در شرق ترکیه، کامیون‌ها و وسایل مربوط به فعالیت‌های یک شرکت ساخت و ساز را به آتش کشیدند و خسارات زیادی به این شرکت وارد آوردند.

شاخه‌ی نظامی این گروه موسوم به ه‌پ‌گ گفته، قبلاً صاحب این شرکت را در جریان فعالیت‌هایش قرارداده‌ایم، چراکه این شرکت برای ارتش کار می‌کرد و در حال ساخت پایگاه نظامی و … برای نیروهای نظامی بود. اما جدی نگرفت و عاقبت کار هم اینطور شد.

پ‌ک‌‌ک به دنبال بمباران‌ مواضع این گروه توسط جنگنده‌های این کشور در شمال عراق، باردیگر وارد فاز نظامی شد. این درحالیست که از دو سال قبل، یک پروسه‌ی آتش‌بس یک طرفه از سوی پ‌ک‌ک اعلام شده بود و مذاکرات صلح برای پایان دادن به این معضل در حال جریان بود و هیئت‌هایی بارها با رئیس زندانی این گروه در جزیره‌ی امرالی، دیدار و گفتگو کردند و هرکس منتظر بود پس از انتخابات ۷ ژوئن در این کشور، وضعیت کاملاً تغییر کند و دیگر کسی صدای گلوله در خاک این کشور را نشنود. اما گویا واقعاً تغییر اساسی کرد، اما برعکس انتظار مردم و سیاسیون.

حزب حاکم ترکیه (آک پارتی)، باردیگر جنگنده بمب‌افکن‌های خود را بر فراز خاک عراق به پرواز درآورد و مواضع این گروه را کاملاً بمباران کرد، به نحوی که گفته می‌شود، بیش از ۸۰ درصد پایگاه‌های این گروه در مناطق خنیره، خاکورک، متینان، زاپ، قندیل و سوره‌ده، نابود شده است و شمار زیادی هم کشته و زخمی شده‌اند.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی