سایز متن   /

۳۱ سال پیش در ۱۵ آگوست ۱۹۸۴ میلادی، پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) به رهبری عبدالله اوجالان که اکنون در زندانی در جزیره‌ی امرالی ترکیه به سر می‌برد، رسماً جنگ مسلحانه علیه ترکیه را شروع کرد. طبق آماری که دولت ترکیه از تلفات طرفین طی این سال‌ها منتشر کرده، بالغ بر ۴۵ هزار تن است که به اشکال و دلایل مختلف در راستای این جنگ، کشته شده‌اند.

مراد کارایلان از سران پ‌ک‌ک به مناسبت این روز، در گفتگو با تلویزیون گروه، به زوایای سال‌ها جنگ با ترکیه پرداخته و با تأکید بر نقاط مثبت این جریان مسلحانه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ این گروه، شمار کشته‌های درگیری‌های اخیر با ترکیه را نیز اعلام کرده است.

به گزارش کوردپاریز، این مقام مسؤل پ‌ک‌ک در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفته ۳۰ تن از اعضای این گروه کشته شده‌اند که ۱۱ تن در ترکیه و بقیه هم در شمال عراق بوده است. همچنین ۳۰ تن هم زخمی داده‌ایم، اما این درحالیست که طی این مدت که درگیری‌ها با ارتش ترکیه شروع شده، بیش از ۲۵۰ تن از نظامیان ترکیه کشته شده‌اند؛ اما ترکیه فقط هویت ۲۴ تن را اعلام کرده و بقیه را مخفی کرده است.

آماری که نهادها و سازمان‌های مرتبط با این درگیری‌ها در ترکیه اعلام کرده‌اند، بسیار بیشتر از آماری است که کارایلان اعلام کرده است. ترکیه از کشته شدن ۳۰۰ تن و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ تن و دستگیری ۸ تن از اعضای گروه خبر داده و همچنین از تخریب ۸۰ درصدی پایگاههای گروه در مناطق، قندیل، خاکورک، خنیره، گاره، متینا، زاپ و هفتنین خبر داده است.

در ضمن طبق اخبارجدیدی که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، از تقسیمات و انتصابات جدید در این گروه خبر داده‌اند و از پناه بردن جمیل بایک به شمال سوریه بخاطر تخریب پناهگاه و پایگاه‌ها و همچنین دور شدن کارایلان از منطقه‌ی بمباران شده و پناه بردن به پایگاهی در نزدیکی شهر قلادزه و نزدیک مرزهای ایران خبر داده‌اند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی