سایز متن   /

نخست وزیر تریکه، احمد داوود اوغلو در دیدار خود با خبرنگاران اقلیم کوردستان گفت: « وقتی ما به پ‌ک‌ک حمله می‌کنیم، این بدان معنی نیست که به تمامی ملت کورد حمله کرده‌ایم.»

به گزارش کوردپاریز، هفته‌ی گذشته به دعوت رسمی نخست وزیر ترکیه، شماری از خبرنگاران و مسؤلان رسانه‌های اقلیم کوردستان، به آنکارا پایتخت ترکیه سفر کردند و با داوود اوغلو در مورد اوضاع و آینده‌ی مناطق کوردنشین ترکیه، بحث و گفتگو کردند.

در این نشست اوغلو باردیگر بر این موضوع تأکید کرد که حمله‌ به پ‌ک‌ک به معنی حمله به تمامی ملت کورد نیست و گفت:«عملیات و حملات علیه پ‌ک‌ک، حمله و عملیات علیه ملت کورد نیست. کوردها چه در داخل مرزها و چه در خارج از مرزها، برای ما ارجمند و محترمند.»

اوغلو در میانه‌ی سخنانش به این نکته اشاره کرده که هنگامی که کوردها در شمال عراق و سوریه توسط بغداد و دمشق مورد حمله قرار گرفته‌اند، به ترکیه پناه آورده‌اند و این کشور هم بدون در نظر گرفتن هویت قومی، به آنها پناه داده است.

گفته می‌شود خبرنگاران و مسؤلین رسانه‌ها که به این نشست دعوت شده بودند؛ تماماً وابسته به احزاب مطرح اقلیم کردستان بوده‌اند و از رسانه‌های مستقل، کسی به این نشست دعوت نشده بود.

برخی از خبرنگاران دعوت شده هم، جواب رد به این دعوت دادند و اظهار داشته‌اند که تا زمانیکه جنگنده‌های ترکیه، مردم بی‌گناه و غیرنظامی را هدف قرار داده است، دعوت برای گفتگو و … هیچ معنایی ندارد.

منبع: آوینه نیوز

ترجمه: کوردپاریز

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی