سایز متن   /

زیر شاخه‌ی پ‌ک‌ک در شمال سوریه موسوم به پ‌ی‌د که به عنوان شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک شناخته شده است، اخیراً از فعالیت شبکه‌ی تلویزیونی روداو در شهرهای تحت کنترل این گروه، جلوگیری کرده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های گروه، پ‌ی‌د دلیل این اقدام را تبلیغات علیه ملت کورد، سازمان‌ها و اهانت به کشته‌ها، اعلام کرده است.

تا کنون چندین بار پ‌ک‌ک درخصوص فعالیت‌های این شبکه بیانیه منتشر کرده و بارها هم تهدید کرده، چراکه به عقیده‌ی این گروه، شبکه‌ی روداو، زبان حال سرویس اطلاعاتی ترکیه (میت) است و اخبار کذب را منتشر می‌کند و به کشته‌های پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش اهانت می‌کند.

اوایل خرداد ماه امسال اهم که پ‌ک‌ک به حدکا در کِله‌شین حمله کرد و ۴ تن از اعضای این گروه را کشته و زخمی کرد، روداو به خاطر بازتاب اخبار مربوطه، بلافاصله از سوی پ‌ک‌ک تهدید شد. این چندمین بار است که ‌پ‌ک‌ک از طریق زیرشاخه‌ی خود در شمال سوریه، از فعالیت‌های این شبکه جلوگیری می‌کند. اما همیشه سؤالی از این جنس در ذهن خوانندگان و روشنفکران باقی خواهد ماند که آیا این رفتار هم همان رفتار آشنا و محکوم شده‌ی ممنوعیت آزادی بیان و قلم نیست؟

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی