سایز متن   /

اختصاصی کوردپاریز:

زاگرس هیوا عضو روابط خارجی پ‌ک‌ک درباره بمباران‌های اخیر کوهستان‌های قندیل در شمال عراق که مأمن و پناهگاه سران و اعضای پ‌ک‌ک است، گفته: نقشه‌ی بمباران‌های اخیر، سال گذشته طراحی شده بود.

به گزارش کوردپاریز به نقل از هاولاتی، هیوا گفته این تصمیم سال گذشته در ماه ۱۰ سال ۲۰۱۴ توسط شورای امنیت ملی ترکیه (MGK) اتخاذ شده و برنامه و نقشه‌ی آن تدوین شده است. اجرای این نقشه بخاطر انتخابات به تأخیر افتاد. اما طبق نقشه باید پس از انتخابات به بهانه‌ی ناآرام شدن اوضاع داخلی و همکاری حزب دموکراتیک خلق‌ها با پ‌ک‌ک، حملاتی علیه این حزب و هواداران پ‌ک‌ک صورت داده شود و موج بازداشت‌ها، روندی جدید را برای بمباران و حمله به پ‌ک‌ک مهیا کند.

هیوا در جواب به این سؤال که اگر همچنین نقشه‌یی بوده، چرا تا به حال به تأخیر افتاده است؟ جواب داده: موفقیت ه‌د‌پ (حزب دموکراتیک خلق‌ها)، این نقشه را پوچ کرد و زاوایای آنرا فاش ساخت. این به معنی نابودشدن آرزوهای اردوغان برای سلطان شدن بود. اردوغان که تا دیروز داعش را علیه کوردها در شمال عراق و سوریه بکار می‌گرفت، چشم دیدن موفقیت‌های کوردها را در شمال سوریه علیه داعش را نداشت و لذا داعش را بهانه کرد و به این حملات دست زد.

هیوا به بمباران‌های ترکیه در خارج از مرزهای این کشور اشاره کرده و گفته: در داخل مرزها هم فشارها علیه اعضا و هواداران پ‌ک‌ک و حزب دموکراتیک خلق‌ها بیشتر شده و تاکنون شمار زیادی از آنها دستگیر شده‌اند.

منبع: هاولاتی

ترجمه: کوردپاریز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی