سایز متن   /

اختصاصی کوردپاریز:

به گزارش کوردپاریز، با اولین حمله هوایی ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در چند روز گذشته که هنوز هم ادامه دارد، پ‌ک‌ک بلافاصله اعلام کرد که مرحله‌ی مذاکره و پروسه‌ی صلح خاتمه یافته و آنها هم به حملات خود سرعت و شدت بیشتری خواهند بخشید.

در راستای همین موضوع، اردوغان هم رسماً اعلام کرد که پروسه‌ی صلح و مذاکرات خاتمه یافته و به هیچ عنوان حاضر نخواهد شد با پ‌ک‌ک که تمامیت ارضی ترکیه را تهدید می‌کند و امنیت مناطقی از این کشور را زیر سؤال برده، مذاکره کند و تا خلع‌سلاح کامل این گروه به حملات خود ادامه خواهد داد.

حال پس از گذشت چند روز از این حملات و تلفات زیادی که این گروه متحمل شده، باردیگر از ترکیه خواسته تا به حملاتش پایان دهد و باردیگر بر سر میز مذاکره بنشیند.

این درحالیست که پ‌ک‌ک تاکنون مشخصات ۵ عضو خود را که در جریان بمباران‌ها کشته شده‌اند را اعلام کرده که یکی از آنها به اسم شروان وارتو از فرماندهان عالی‌رتبه‌ی نظامی این گروه بوده است.

براساس اخبار و آمار منتشره توسط خود گروه و طرف‌های درگیر این موضوع، تاکنون بخش زیادی از پایگاه‌ها و اردوگاه‌های پ‌ک‌ک در شمال عراق و به ویژه در منطقه‌ی قندیل، گاره و متینان مورد هدف جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته و کاملاً نابود شده‌اند. البته تاکنون آمار دقیقی از زخمی‌ها و دیگر کشته‌های این گروه منتشر نشده است.

پ‌ک‌ک علی‌رغم درخواست خود از ترکیه برای پایان دادن به حملات، باردیگر اردوغان و ترکیه را متهم کرده که هیچ گامی در راستای مذاکرات صلح برنداشته و همچنان در انکار موضوع پ‌ک‌ک اصرار می‌کند.

این گروه در نهایت هم بر این موضوع تأکید کرده که ترکیه یا باید از راه سیاسی و دیپلماسی این موضوع را حل کند و یا اینکه پ‌ک‌ک اقدام به تأسیس حکومت خودگردان در مناطق جنوب و جنوب شرق این کشور خواهد کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی