سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه خبری دویچه وله، ارتش ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های هوایی اف -۱۶ این کشور مواضع پ‌ک‌ک در مناطق کوهستانی استان شرناک در مرز این کشور با عراق را بمباران کرده‌اند.

ارتش ترکیه از هفته گذشته، پس از آن که چند حمله به ماموران پلیس و ارتش این کشور صورت گرفته بود، بمباران مواضع پ‌ک‌ک را آغاز کرد. دولت ترکیه این سازمان را مسئول حملات به ماموران انتظامی این کشور می‌داند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، روز سه‌شنبه به طور رسمی پایان مذاکرات صلح با پ‌ک‌ک را اعلام کرد. او گفت دیگر امکان ادامه مذاکره با پ‌ک‌ک وجود ندارد و مذاکره با کسانی که “اتحاد ملی و برادری ما را هدف حمله قرار می‌دهند” ناممکن است.

روز سه‌شنبه نمایندگان کشورهای عضو ناتو برای رسیدگی به درخواست ترکیه در بروکسل گرد هم آمدند. ترکیه با استفاده از ماده چهار منشور ناتو به خاطر در خطر بودن امنیت خود، از اعضای ناتو درخواست کرد که اجلاس ویژه تشکیل دهند. ناتو از آغاز تاسیس خود در سال ۱۹۴۹ تاکنون پنج بار چنین جلساتی را تشکیل داده که چهار بار آن به خواست دولت ترکیه بوده است.

در اجلاس روز سه‌شنبه ناتو هیچ سخنی درباره حملات ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در جنوب شرقی این کشور به میان نیامد و درباره قطع مذاکرات صلح ترکیه با این گروه توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، نیز حرفی زده نشد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در این اجلاس بر این نکته تاکید کرد که ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه‌ ربطی به ناتو ندارد و موضوعی است که ترکیه و آمریکا خواستار آن هستند و این دو کشور به آن خواهند پرداخت.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی