سایز متن   /

انتشار اسناد و مدارک محرمانه‌یی که فعالیت‌های ضدایرانی کشور عربستان را رسانه‌یی کرده، این‌ روزها جایگاه خاصی در رسانه‌ها پیدا کرده و خوانندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. این اسناد که توسط سایت ویکی‌لیکس منتشر شده، اخیراً در چارچوب انتشار بیش از نیم میلیون سند، اسناد محرنامه‌‌یی را از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرد که این اسناد حاوی نامه‌های محرمانه این وزارتخانه با سفارتخانه‌های ریاض در جهان بوده است‌. این اسناد حاوی تعداد زیادی ایمیل و تلگراف بود که میان وزارت امور خارجه عربستان و نمایندگی‌های این کشور در جهان رد و بدل شد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از الوعی نیوز، به تازگی ویکی لیکس سندی ‌منتشر‌ کرده ‌که پشت پرده گزارش‌های غیر موثق علیه ایران در موضوع حقوق بشر را توسط احمد شهید را روشن می کند. بر اساس این اسناد، عربستان سعودی، یک میلیون دلار از طریق سفارت این کشور در کویت به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر رشو‌ه داده است تا موضع گیری تندی در قبال مسائل ایران بگیرد و گزارش‌های جهت دار بنویسد.

پایگاه خبری الوعی نیوز مدعی شده است که سند درز کرده از پایگاه ویکی‌لیکس، حاکی از آن است که سفارت عربستان در کویت به “احمد شهید،” گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، یک میلیون دلار رشوه داده ‌تا موضعگیری تندی در قبال ایران در پیش گیرد.

گفتنی است در خصوص پرونده‌ی هتل تارای مهاباد نیز، نقش بارز عربستان در ایجاد آشوب و اغتشاش به وضوح دیده شد، تا جایی که استاندار ارومیه درباره نقش عربستان در پرونده هتل تارای مهاباد، گفته بود: بیش از ۸۰ درصد پیام‌ها از طریق این کشور در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده بود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی