سایز متن   /

آمریکا اعلام کرده ایجاد منطقه‌ی حائل در شمال سوریه در دستور کار کاخ سفید نیست و ترکیه هم باید شرایط را در نظر بگیرد و در همچنین موقعیتی دو گروه تروریستی داعش و پ‌ک‌ک را کنار هم قرار ندهد و همزمان به آنها حمله نکند. هرچند پ‌ک‌ک هم در لیست ترور قرار دارد اما ترکیه باید بر روند مذاکرات صلح اصرار کند.

ترکیه پس از انفجار اخیر در یکی از شهرهای این کشور و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از افراد حاضر در محل، مواضع داعش در شمال سوریه و پ‌ک‌ک در شمال عراق را بمباران کرد و تعداد زیادی را به اتهام همکاری با این گروه‌ها دستگیر کرده است و باردیگر تأکید کرده که هیچ تفاوتی میان داعش و پ‌ک‌ک وجود ندارد.

بن رودس از مقامات مسؤل در کاخ سفید گفته: آمریکا از تمامی گروه و سازمان‌هایی که علیه داعش می‌جنگند، حمایت می‌کند و روابط خوبی هم با مسؤلان کورد در شمال عراق داریم. در عین حال معتقدیم که پ‌ک‌ک یک گروه تروریستی است و در لیست ترور قرار دارد و ترکیه هم حق حمله به این گروه را دارد.

از سوی دیگر الیستر باسکی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از پ‌ک‌ک خواسته که اقدامات تروریستی را محکوم کند و باردیگر با ترکیه بر سر میز مذاکره بنشیند و امیدوار است که طرفین به نتیجه‌ی مطلوبی در این زمینه برسند و از خشونت و جنگ دور کنند.
همزمان جُن آلن فرستاده‌ی آمریکا به منظور مبارزه با داعش، از نقش و اقدام اخیر ترکیه استقبال کرد و معتقد است که تغییر و تحولی بزرگ در زمینه جنگ با داعش صورت خواهد گرفت. تأکید هم کرد که آمریکا با ایجاد منطقه‌ی حائل در شمال سوریه موافقت نخواهد کرد و در حال حاضر بر روی میز کار مقامات کاخ سفید قرار ندارد.
منبع: الحیات

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی