- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

بارزانی: پ‌ک‌ک‌ دچار غرور کاذب شده است.

مسعود بارزانی در مورد درگیری‌های اخیر میان پ‌ک‌ک و دولت آنکارا وبمباران مواضع این گروه توسط ارتش ترکیه  [1]و حمله این گروه به نیروهای پلیس ترکیه و کشته شدن ۲ تن از این نیروها، گفت: ما نقشی در ترسیم سیاست‌های ترکیه نداریم و مسئولیت سیاست‌ها و اقدامات پ‌ک‌ک نیز برعهده ما نیست.
بارزانی در ادامه گفته: تلاش ما فقط در جهت آغاز گفتگو و نزدیکی مواضع و دیدگاههای طرفین درگیر به یکدیگر است. ما در پروسه صلح اقدامات و مواضع مثبتی را از سوی دولت ترکیه مشاهده کردیم، اما متأسفانه پ‌ک‌ک به درستی عمل نکرده و متوجه شدیم که دچار غرور کاذب شده‌ است. دولت ترکیه با کشته‌ شدن چند پلیس و سرباز نابود نمی‌شود.
وی درپایان سخنانش اعلام کرد: از به مشام رسیدن دوباره‌ی بوی باروت و جنگ نگرانم و هرگز از یک لحظه جنگ نیز حمایت نمی‌کنم و علیرغم اینکه ایرادات بسیاری از سیاست‌های پ‌ک‌ک به ویژه در دخالت در امور داخلی اقلیم و انحصارطلبی در مناطق کُردنشین به‌ ویژه‌ در سوریه دارم، اما معضل پ‌ک‌ک با اقدامات تحریک آمیز، شعار، جنگ و خشونت حل نخواهد شد.
لازم به ذکر است که پس از اقدام ترکیه در حمله به مواضع پ‌ک‌ک در قندیل واقع در شمال اقلیم کردستان، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که این اقدام با حمایت و هماهنگی اقلیم کردستان صورت گرفته است.
پیشتر نیز مسرور بارزانی فرزند مسعود بارزانی و مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم، پ‌ک‌ک را در اقلیم میهمان دانسته و خواستار خروج نیروهای این گروه از اقلیم و به‌ ویژه‌ کوه قندیل  شدند.

منبع: کردپرس