سایز متن   /

در تداوم واکنش مقامات اقلیم کُردستان به حملات اخیر جنگنده‌های ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک، نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کُردستان مسبب اصلی حملات هوایی به اقلیم کُردستان را پ‌ک‌ک معرفی کرده و این گروه را متهم کرده که پروسه صلح را به بن بست رسانده است.
در این بیانیه که دیروز ۲۵ جولای منتشر شده است، بارزانی ضمن اشاره به نقش رجب طیب اردوغان و مسعود بارزانی در پیشبرد پروسه صلح، پ‌ک‌ک متهم شده است که در روند صلح، حزب دموکراتیک خلق‌ها و عبدالله اوجالان را به حاشیه رانده است.
در ادامه بیانیه آمده ” پ‌ک‌ک چندین بار اعلام کرده که آتش بس و پروسه صلح با دولت ترکیه به پایان رسیده و هیچ یک از حزب دموکراتیک خلق‌ها و عبدالله اوجالان نمی توانند در خصوص بر زمین گذاشتن اسلحه‌ها توسط پ‌ک‌ک تصمیم بگیرند”.
نچیروان بارزانی در ادامه می افزاید “اقلیم کُردستان و خصوصا مسعود بارزانی رئیس اقلیم کُردستان نقشی مهم را در برقراری آتش بس میان ترکیه و پ‌ک‌ک و ایجاد پروسه صلح و مذاکره میان طرفین ایفا کرده است، نقشی که در آن عبدالله اوجالان همچون یکی از طرفین اصلی مذاکرات با او رفتار شد نه همچون یک زندانی. اما متاسفانه اشتباهات اکنون این پروسه را از بین برد. تمام این پروسه بدون شجاعت و فهم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ایجاد نمی شد و ادامه نمی یافت”.
نخست وزیر اقلیم کُردستان در پایان پ‌ک‌ک را دعوت به خویشتن داری کرده و از آن خواسته تا با تمام توان خود تلاش کنند آتش بس برقرار و پروسه صلح مجددا آغاز شود و اوجالان در این پروسه دخیل داده شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی