سایز متن   /

محمدجواد ظریف، در نشست پایانی وزیران خارجه ایران و ۱+۵، با بیان اینکه “اکنون به یک لحظه تاریخی رسیده‌ایم”، گفت: شاید این برای همه توافق جامع و کاملی نباشد ولی بهترین توافق است که توانستیم به آن دست پیدا کنیم و این یک دستاورد برای همه است.

موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست مشترک ایران و ۱+۵، در جمع خبرنگاران گفت: تصمیماتی که ما امروز می‌گیریم فقط مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیست و خیلی بیشتر از آن است که می‌تواند راه را برای فصل جدیدی در روابط بین‌الملل باز کند.

صالحی پس از امضای توافقی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که «نقشه راه» نامگذاری شده، اعلام کرد که در این توافق، با انجام اقداماتی توسط ایران و آژانس، تمام مسائل گذشته به طور کامل حل و فصل خواهد شد.

حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در صفحه اینستاگرامش نوشت: به لطف خدا مذاکرات با موفقیت پاپان یافت.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از توافق بر سر یک نقشه راه برای حل ابعاد احتمالی نظامی با علی‌اکبر صالحی خبر داد و گفت: این نقشه راه تا انتهای ۲۰۱۵ است. توافق جداگانه‌ای درخصوص پارچین انجام خواهد شد.

مذاکرات سخت و نفس‌گیر هسته‌ای پس از ۱۳ سال پایان یافت. متن توافق ایران و ۱+۵ با عنوان «برنامه جامع اقدام مشترک» مشتمل بر ۱۰۰ صفحه و ۵ ضمیمه است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی