سایز متن   /

احمد طعمه، مسؤل ائتلاف مخالفان سوریه در اظهاراتی با اشاره به این که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) قصد تشکیل دولت مستقل کردی در شمال سوریه را دارد عنوان کرد: ما از اول خواستار ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه بودیم. خواسته ما از ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه تنها برای تشکیل منطقه حائل امنیتی است. به وجود آمدن منطقه حائل امنیتی توسط ارتش ترکیه در خاک سوریه مانع به وجود آمدن دولت مستقل کردی در شمال سوریه خواهد شد و جلوی گسترش قدرت حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در این کشور را خواهد گرفت.

طعمه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در همکاری نزدیک به سر می برند. ابتدا جنگنده‌های آمریکایی بمباران کرده و سپس نظامیان این گروه از زمین پیشروی می کنند. در واقع هدف حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) قطع ارتباط اعراب سنی سوریه با ترکیه است. ما به هیچ عنوان این موضوع را نخواهیم پذیرفت. اکنون هدف اصلی ما از بین بردن کامل دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است، بعد از آن که به این هدف دست پیدا کردیم می دانیم چگونه با حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) مبارزه کنیم.

ارتباط نزدیک و همکاری آمریکا و شاخه‌ی سوریه‌یی پ‌ک‌ک موسوم به پ‌ی‌د در حالی به این سطح خود رسیده که این روزها همه درباره‌ی آن می‌گویند که، پ‌ک‌ک بر پایه‌ی ضدامپریالیستی تأسیس شده و هنوز هم می‌توان شعارهایی از این جنس را در نوشته‌های این گروه یافت. اما چی شد که پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌ی سوریه‌یی آن که امروزه بنام PYD و YPG در شمال سوریه شناخته شده‌اند؛ به عنوان بخشی از پیکره‌ی این غول درآمده‌اند؟ آیا پ‌ک‌ک هم شعارهایش را در قبال منافعش فروخته؟ آیا….؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی