سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از کردپرس، کفاح محمود مشاور رسانه‌یی دفتر رئیس اقلیم کردستان در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» گفته: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان خواستار تشکیل گروه عالی انتخابات و برگزاری همه‌پرسی در خصوص استقلال اقلیم شده و پارلمان اقلیم نیز پیش‌نویس قانون تشکیل این کمیسیون را تصویب کرده است.

محمود افزود: کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان قصد دارد ابتدا این همه‌پرسی را در مناطق مورد مناقشه که طبق بیانیه وزارت پیشمرگ ۹۵ درصد از این مناطق توسط نیروهای پیشمرگ از قبضه گروه داعش آزادشده‌اند و تنها چند منطقه هنوز در اشغال این گروه است، برگزار کند و نظر اهالی این مناطق را در خصوص الحاق مناطقشان به اقلیم کردستان جویا شود.

محمود به نقل از رئیس اقلیم کردستان گفت: بخش دوم همه‌پرسی که مربوط به تعیین سرنوشت است مستقیماً از سوی پارلمان اقلیم برگزار خواهد شد و ممکن است پارلمان از کمیسیون عالی انتخابات بخواهد در این خصوص همه‌پرسی برگزار کند.

وی افزود: اکنون سیاستمداران اقلیم کردستان سرگرم حل موضوع ریاست اقلیم هستند که به معضلی قانونی تبدیل‌شده و باید از راه توافق ملی بین همه احزاب سیاسی کردستانی با پذیرش تمدید ریاست مسعود بارزانی در اقلیم یا برگزاری انتخابات ریاست اقلیم با تأخیر شش‌ماهه، حل شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی