سایز متن   /

با توجه به رفتار و اظهارات احزاب سیاسی ترکیه چنین به نظر می رسد که احزاب حاضر در پارلمان ترکیه با تعیین خطوط قرمز خود و تاکید بیش از اندازه بر روی این خطوط قرمز کار را برای تشکیل حکومت ائتلافی سخت کرده اند. حال سوالی که پیش می آید این است اگر حکومت ائتلافی در عرض ۴۵ روز تشکیل نشود تکلیف حکومت در ترکیه چه خواهد شد؟

بر اساس قانون اساسی ترکیه، در این صورت حکومت موقت تشکیل خواهد شد در صورت تشکیل حکومت موقت در ترکیه کابینه موقت این کشور به همراه ۴ معاون نخست وزیر که در کل ۲۵ نفر را شامل خواهد شد به این صورت خواهد بود:

۱۱ وزیر از حزب عدالت و توسعه

۶ وزیر از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه

۳ وزیر از حزب حرکت ملی ترکیه (MHP)

۳ وزیر از حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP)

همچنین ۲ وزیر وزارتخانه های کشور و دادگستری توسط رئیس جمهور ترکیه از درون مجلس و یا خارج از آن از افراد مستقل تعیین خواهد شد. کابینه موقت ۵ روز بعد از انتشار در روزنامه رسمی ترکیه تشکیل خواهد شد. بعد از اتمام ۴۵ روز مهلت تشکیل حکومت ائتلافی رئیس جمهور ترکیه بر اساس قانون اساسی این کشور کابینه موقت را که از احزاب به شرح بالا خواهد بود تعیین خواهد کرد. بعد از این کار بهمشورت رئیس مجلس ترکیه تصمیم به تکرار انتخابات خواهد گرفت.

بر اساس قانون اساسی ترکیه، بعد از آن که تصمیم تکرار انتخابات در روزنامه رسمی این کشور به چاپ رسید روند انتخابات نیز به صورت رسمی آغاز خواهد شد. حکومت موجود تماما در این دوره استعفا کرده و رئیس جمهور ترکیه نخست وزیر موقت تعیین خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی