سایز متن   /

مسرور بارزانی رئیس «شورای امنیت اقلیم کردستان» در مصاحبه با سایت المانیتور گفته کوهستان قندیل بخشی از خاک عراق محسوب می‌شود، بنابراین پ‌ک‌ک باید آنجا را ترک کند.

بارزانی درباره نقش پ‌ک‌ک در شنگال هم گفه: پ‌ک‌ک در شنگال هیچ نقشی ندارد و باید این منطقه را نیز ترک کند. مردم شنگال و کردستان عراق باید درباره آینده شنگال تصمیم بگیرند نه پ‌ک‌ک. آیا پ‌ک‌ک دوست دارد ما در دیاربکر و ماردین دخالت کنیم. لذا حزب اتحاد دموکراتیک سوریه PYD  و پ‌ک‌ک پس از عادی شدن اوضاع باید شنگال را نیز ترک کنند.  نیروهایYPG  هم مهمان هستند و آن‌ها نیز مانند نیروهای پیشمرگ که پس از آزادسازی کوبانی به اقلیم کردستان بازگشتند، به مناطق خود بازگردند. مردم اقلیم کردستان انتظار دارند نیروهای خارجی اقلیم کردستان را ترک کنند و به همان‌جایی که از آن آمده بودند، بازگردند.

مسرور بارزانی درباره ناامیدی مسعود بارزانی از ترکیه هنگام حمله داعش به اقلیم کردستان در تابستان گذشته گفت ما انتظار بیشتری از ترکیه داشتیم.این کشور باید اقدام بیشتری ازآنچه اکنون انجام می‌دهد، داشته باشد.این کشور عضو ناتو است و باید با ائتلاف همکاری کند. ما نگران تشدید بحران در سوریه و آینده روند صلح در ترکیه هستیم.ما دوست داریم داعش شکست بخورد و مسئله کردها در ترکیه برای همیشه حل شود.

وی درباره هشدار رجب طیب اردوغان نسبت به ایجاد یک کشور کردی در شمال سوریه افزود: ترکیه بهتر است به مسئله این‌طور نگاه کند که بهتر است کردها این مناطق مرزی را به‌جای داعش که دشمن همه جهان است، کنترل کنند. البته منظور من فقط YPG  نیست. باید ائتلافی از همه گروه‌های معتدل ازجمله  YPGو حزب دموکرات کردستان سوریه تشکیل شود و همه احزاب فرصت فعالیت و ایفای نقش در سوریه را داشته باشند. درهرحال مبارزه با داعش به این معنی نیست که فوراً در آنجا یک کردستان مستقل ایجاد خواهد شد.

بلافاصله دمهات عگید سخنگوی روابط پ‌ک‌ک در پاسخ به این سخنان بارزانی گفته: کردستان کردستان است و برای ما هیچ فرقی نمی‌کند کجای این کردستان باشیم و هرکجا هم که دوست داشته باشیم خواهیم بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی