سایز متن   /

حمایت ترکیه از داعش، اخیراً به عنوان عملکرد ترکیه در شمال سوریه در رسانه‌ها منتشر شده و درخصوص حمله‌ی دوباره‌ی داعش به کوبانی (عین‌العرب) هم، پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌ی آن در شمال سوریه، ترکیه را عامل و متهم اصلی این حمله معرفی کرده‌ و گفته‌‌اند: این انتقام ترکیه از پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ پس از پاکسازی تل‌ابیض (گری‌سپی) بوده و ترکیه با حمایت و همکاری با داعش، خواستار برگرداندن ناامنی به کوبانی و مجبور کردن پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ به عقب‌نشینی در تل‌ابیض بوده است.

صالح مسلم رئیس حزب اتحاد دموکراتیک (زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در شمال سوریه) درباره حمله‌ی دوباره داعش به کوبانی (عین‌العرب) گفته: در حقیقت ترکیه برای انتقام تل‌ابیض دست به چنین کاری زد و دستور حمله‌ی داعش به کوبانی را صادر کرده است.

در این باره یاسین آکتای معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه، این اتهامات را رد کرده و گفته: همه این اخبار، با هدف کُند کردن نقش ترکیه در برابر رویدادهایی است که درکشورهمسایه جنوبی روی می دهد، انجام گرفته است. آکتای ضمن تاکید بر اینکه ترکیه تا کنون در کنار دوستان سوری که دارای مشروعیت بین المللی هستند حرکت کرده است.

دکتر محمد عاکف اوکور استاد دانشگاه گازی در آنکارا، از پاکسازی قومی در منطقه ابراز نگرانی کرده و گفت: ترکیه باید امنیت مرزهای خود را بهبود بخشد، برای حفظ امنیت ملی، جلو افرادی که را به پ‌ک‌ک، ی پ گ و داعش می‌پیوندند را بگیرد.

وی اتهامات وارده علیه ترکیه را بی اساس خوانده و اظهار داشته: این جریان‌ها باعث می شود تا نگرانی‌های پاکسازی قومی را به میان آورد. گسترش پاکسازی‌های قومی توسط پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ در شمال سوریه به معنی بروز درگیری‌های قومی است. پ‌ک‌ک، از یک سو جهت دسترسی به اقتدار تلاش می کند تا زیر ساخت‌های دولتی را ایجاد کند. ازسوی دیگر می‌خواهند جوامع مختلف این منطقه را که هزاران سال با هم زندگی کرده‌اند، ازهم جدا سازند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی