سایز متن   /

دوران کالکان، از سران پ‌ک‌ک در کوهستان‌های قندیل، با اظهاراتی شدیدالحن، حزب دموکراتیک خلق‌ها و شخص صلاح‌الدین دمیرتاش را مورد انتقاد قرار داد و گفت: متاسفانه حزب دموکراتیک خلق‌ها بعد از انتخابات در عرصه سیاسی ترکیه نقش غیرفعالی اتخاذ کرده است که این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست. به خصوص اعلام حمایت این حزب از ائتلاف حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) به هیچ عنوان چیزی نیست که ما بتوانیم آن را قبول کنیم.

کالکان در ادامه‌ی انتقادها و دستورات صادره به نام پ‌ک‌ک به حزب دموکراتیک خلق‌ها و صلاح‌الدین دمیرتاش گفته: این حزب باید پروژه‌ی دمکراتیزاسیون را در پارلمان ترکیه به بحث بگذارد، چراکه در غیر اینصورت جناح‌های جنگ‌طلب وارد عرصه خواهند شد.!

حزب دموکراتیک خلق‌ها و دمیرتاش ابزاری در دست پ‌ک‌ک هستند و همانطور که از انتقادهای کالکان هم برمی‌آید، این حزب و سران آن که همگی توسط پ‌ک‌ک و شخص عبدالله اوجالان انتخاب و منسوب شده‌اند؛ موظفند تا خواسته‌های پ‌ک‌ک را در پارلمان این کشور مطرح سازند و عملکرد دیگر احزاب به ویژه حزب حاکم عدالت و توسعه را زیر سؤال ببرند. اما در حال حاضر این حزب در سرخوشی بعد از انتخابات به سر می‌برد و این موضوع هم به شدت خشم سران پ‌ک‌ک را سبب شده است.

این در حالیست که یک روز قبل اظهارات کالکان، جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک گفته بود که از این ائتلاف حمایت می‌کنند. حال این سؤال پیش می‌آید که سرنوشت جناح‌های داخل پ‌ک‌ک درباره‌ی آینده‌ی سیاسی ترکیه و حزب دموکراتیک خلق‌ها چه خواهد شد و به کدامین سمت و سو سوق داده خواهد شد؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی