سایز متن   /

پارلمان اقلیم کردستان عراق به منظور بررسی طرح پیشنهادی اتحاد میهنی کردستان و جنبش تغییر در راستای کاهش اختیارات ریاست اقلیم، دیروز سه‌شنبه ۲ تیرماه تشکیل جلسه داد. این نشست علی‌رغم بایکوت شدن از سوی فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) که دارای ۳۸ کرسی و فراکسیون راه سوم با ۱ کرسی و ترکمن ها با ۵ کرسی، و با حضور ۵۷ نماینده نشست پارلمان به حد نصاب قانونی رسید و برگزار شد.
پارتی به رهبری مسعود بارزانی که هم اکنون منصب ریاست اقلیم را در اختیار دارد بر ضرورت حصول توافق خارج از پارلمان در خصوص قانون ریاست اقلیم، تاکید کرده‌ است. گفته می‌شود این حزب برای عدم برگزاری نشست پارلمان و همچنین به حد نصاب نرسیدن آن، بسیار تلاش کرده است، اما این تلاش ها به نتیجه نرسید.

یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان در آغاز این نشست تاکید کرد که هیچ قدرت و فشاری خارج از پارلمان نمی‌تواند اراده پارلمان را برای انجام وظایف قانونی خود تحت تاثیر قرار دهد، زیرا پارلمان نماینده واقعی مردم کردستان است.

طرح های ارائه شده به پارلمان در خصوص اصلاح قانون ریاست اقلیم کردستان مصوب سال ۲۰۰۵ از سوی اتحادیه میهنی، جنبش تغییر و جریانات اسلامی آماده شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی